Träning, dag två

Tisdag 5/4

Vikt: 66 kilo
Midja: N/A

Det bidde ett kortare pass idag. Trampa iväg på cykeln var inga problem, men direkt när jag satte mig ner kände jag att nja, vi kortar nog ner detta lite. Hade först bara tänkt köra ett väldigt kort varv på 5-10 min, men det blev 20-25 minuter så i alla fall liiiite bra.

Skillnaden på matintag igår vs. idag:
Måndag - lunch på Soda (kycklingfilé med pommes och mild sås). Kvällsmat köttbullar och spaghetti.
Tisdag - lunch = Carbonara från pastavagnen, barnportion, åt hälften. Kvällsmat pizza.

Nath har visat mig hur jag skall göra situps, så kommer att göra dem ute på balkongen på den gymbänken vi har där. Det underlättade storligen att ligga på den, och jag fick inte alls lika ont i nacken (jag gör fel, jag vet :P)
Testade en armhävning men den knäppte direkt till i högra handleden och jag vågar verkligen inte riskera att skada handlederna igen. Vi kom istället fram till att jag skall köra med hantlar. Till att börja med ...hantelpinne utan vikter :D Det låter fjantigt, jag vet, men jag har sjukt otränade armar och jag jobbar mig hellre uppåt från botten istället för att ta en för stor tugga från början och kvävas på kuppen. Lugnt och sansat, så får det gå!

Nästa vecka blir det simma med Tobbe på tisdag eller torsdag. Får se ifall min rumpa klarar av cykeln imorgon eller ej, annars kör jag lite lugnt hemma istället. Jag har lite fånig strip-aerobics yatta yatta på den externa hårddisken som jag funderade på att titta på. Kanske kan hjälpa för att få upp flexibilitet i muskler och leder, om inte annat?

Dag två är avklarad så fort jag har gjort mina situps samt stretchat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0