...och det kom bloooood!

Jag drömde om en plats som låg i en hotellbyggnad av något slag. Man fick gå in i ett pyttelitet hotellrum och innanför toaletten - där låg ett poolområde av något slag med ett skjul i. Vi fick betala stora pengar för att gå in i skjulet, för vi skulle titta på hajar. Jag hade egentligen inte tänkt gå, men efter att en kollega blivit väldigt närgången mot mitt ena bröst på arbetstid så happade det sig som så att jag hamnade där. Han berättade för mig att hajshowinstruktören var jätteintresserad av mig och brukade prata väldigt mycket om mig.
Väl inne i skjulet så fick vi stå på tunna brädor över vatten, med en massa träställningar som gick över vattnet. Det såg ut lite som ett vattenfyllt stall, med bara spiltor i. Uppe på alla träställningar lade instruktören ut mat till hajarna, för då skulle de komma upphoppande ur vattnet och äta så att vi kunde se dem på riktigt nära håll. Jag försökte hålla i mig i en jättetunn träpinne som stack ut som handtag, men tyckte att det var jätteobehagligt och försökte få instruktören att förstå att det var väldigt farligt om hajarna skulle råka ha sönder fel brädor, men han lyssnade inte.
Efter att vi stått där i kanske en halvtimme hade det fortfarande inte hoppat upp några hajar, så vi var sura och ville ha antingen en ny show gratis eller pengarna tillbaka. Vi fick se på tavlan att nästa hajshow skulle vara den femte oktober, "men det är ju dagen efter att vi åkt hem!". Instruktören var borta men vi försökte leta rätt på honom, även fast det var en risk eftersom han var så intresserad av mig.

Sedan vaknade jag. Djävla hajar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0