Sent om natten eller tidigt om morgonen

Åskväder 2k i nättras. Vaknade till strax efter fyra och tänkte att det måste ha varit ett alldeles extra ljudligt tåg som gått förbi, men när det ett par minuter senare började blixtra och åska mer så var jag helt med på noterna igen. Lyckades somna om trots att jag blev lite piggare av att springa upp för trappan och dra ur sladden till min dator; åskvädret lät väldigt nära och jag ville inte riskera att paja datorn.

Min dröm var lång, invecklad och förvirrande. Flaskor på havets bott, så djupt ner att man inte kunde dyka ner; ringlande små gator med mystiska affärer som redan stängt, och små genvägar mellan gatorna genom bakdörrar och caféer. Konstig mitt-i-natten-fest och sista nattbåten hem gick ju om tio minuter hur skall vi hinna nu? Allt var väldigt förvirrat, mörkt och nästan skrämmande, och jag vet inte alls hur jag skall försöka tyda vad fan det innebar heller.

Igår gjorde jag techtest på jobbet. Fick mer än hälften rätt, vilket tydligen inte var så dåligt som jag tycker att det låter som. De andra som avgör är de som spelar roll, det är bara jag själv som önskar att jag hade gjort bättre ifrån mig. Se det som en Mary Sue-önskan, ok? :P

Nu skall jag leta rätt på byxor och sedan skall jag och Diddi gå till tåget. Nath kompar lite idag eftersom det skall komma hit någon och kontrollera ifall vi har fuktskador i badrummet på undervåningen. Håller självklart tummarna att vi slipper renovera där nere nu, ekonomin är inte helt med på noterna där faktiskt, men samtidigt hade det ju varit fint med ett helkaklat badrum... Vi tar det i sinom tid, tycker jag.

Inatt kommer mamma och Ricard och under tiden de är här (fram till och med söndag) så kommer jag förmodligen inte att skriva något alls här, eftersom jag vill ta tillvara på tiden och umgås med dem så mycket jag kan när de väl är på besök! Nu är ni förvarnade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0