Was ist das? Ananas!

Hemma från skolan, trött. Fast glad! Jag fick vara smart idag, räckte upp handen två gånger på föreläsningen och sade viktiga saker. Whee ^_^ Nu tror folk att jag kan saker, haha så de bedrar sig! :D Oroar mig ju redan över onsdagen, då vi skall ha ritteknik; jag kan ju för helvete inte rita :D Jaja, den dagen den sorgen.

Ikväll kommer Jahna hit och umgås med Nath och mig, och hon tar med sig ett stycke bebis också. Mycket trevligt :) Skall steka pannkakor åt herrskapet, tänkte jag. Till lunch åt jag en sub på subway (två timmars lunch och lite pengar i fickan? Hur kan man säga nej!)
Allt promenerande under veckan (till och från universitetet varje dag) har resulterat i två saker; jag känner mig som en bra människa OCH jag har elaka blåsor på båda fötterna nu. Eftersom de skorna alltså inte bara ger mig blåsor, utan faktiskt även är hala som helvete och får mig att glida runt i skolan på det negativa sättet skall jag istället ha gympaskor tänkte jag.

Apropå skor har de drömskorna 2k på Buttericks i Helsingborg. Jag skall banne mig köpa dem vid tillfälle! :) Nu när jag kan prova och inte behöver höfta ett par från eBay (vilket förvisso är billigare, men ja, man vet ju aldrig rätt storlek amagad) så känns det värt den där extra hundringen faktiskt. Mycket bra. Nya skor gör Carina glad!

Vi fick vårt första skolprojekt idag. Jag har brainstormat lite och har väl faktiskt ganska mycket kött på benen just nu, vilket känns bra. Jag blir väldigt pigg av att få tänka kreativt, så å den aspekten känns det bara helrätt att faktiskt gå det här programmet :) Och vi kommer ju faktiskt att få LÄRA oss ritteknik, så kanske till och med jag kan få ut något vettigt på papper i framtiden ;)

Igår spelade vi VTES, jag förlorade alla omgångar och insåg svagheterna i min kortlek. Får se ifall jag kan pimpa den lite sedan så att den blir lite mer ...um... hardcore.

För övrigt går vårt djävla internet ner hela tiden, vilket är sjukt irriterande. I synnerhet när man spelar eller läser webcomics i större sträckor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0