It goes on and on, on and on again

Jag är trött, men samtidigt inte så trött som jag hade varit för en eller två veckor sedan. Gudars skymning, jag börjar få in dygnsrytm :S Det är ju självklart en fördel att orka gå upp såhär tidigt, men det känns ändå lite skrämmande. Lite vuxet, om man så vill. Jag har varit en dröjande tonåring med önskemål om att få sova halva dagarna, och nu har man helt plötsligt börjat gå till sängs tidigt och gå upp än tidigare.
Nu behöver jag bara vänja kroppen vid att den INTE behöver ha i sig mat hela tiden, djävla dumkropp. Orka frukost, orka lunch. Lunch äter jag ju som det är nu, men frukosten skippar jag.
Borde köpa med mig frukt och ta ett äpple eller en banan som förmiddagsmål (vilket fånigt ord u_u) så borde man ju vara lite piggare, inte sant?

Hade kunden från helvetet igår. Det var illa, men det kunde ha varit värre. Han var bara korkad, han skrek i alla fall inte åt mig. Men gudars skymning, får man ens komma undan med att vara SÅ urbota korkad? Satt och skakade i ren frustration och återhållen vrede när jag lagt på, slutade med att jag fick gå med ut på gården och få luft för att lugna ner mig. Det poängterades att jag skakade ganska rejält också, där då min vrede blandades med iskylan på gården. Var ändå uppskattat från min sida att få komma bort lite från datorskärm och telefon och istället få väsa ut min frustration och bara få ...gnälla lite.

Vad i hela fridens namn skall vi måla vårt kök i för färg? Inom två veckor skall ny väv upp på väggarna, och sedan skall det målas om. Jag tänker lite i banorna turkos eller gul eller något, men vet inte. Rött skall vi ha i hallen, lila i sovrummet. Annars hade de färgerna varit föreslagna från mitt håll för länge sedan. Nu känner jag mig mest fundersam. Isblå kanske? Bah. Vi får se.

Mammas födelsedagspresent har kommit fram; hennes julklapp likaså. Julklapp? Den skulle ju för höge farao levereras till VISBY era djävla idioter. ARGH! Om de HAR en sektion där man skall fylla i en önskad leveransadress om denna inte skall vara samma som beställarens adress, varför bortser de då från vad jag skrivit i den? Plötsligt kommer julklappen att gå på några hundralappar extra eftersom den måste postas från Kävlinge till Visby nu. Hej hå porto... Fan också.
Bortsett från fellevererad julklapp samt irriterande korkad gubbe i telefon som sista samtal igår så kan jag annars inte klaga så mycket, dagen i övrigt var bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0