Make my dreams come true, baby

Jag behöver fixa håret. Jag somnade med blött hår igår, det är lagom skumt nu. Det står åt alla håll och det är ...knörvligt, typ. Måste ändå fixa upp mig lite eftersom vi skall gå på lägenhetsvisning. Det ser alltid bättre ut om man kan se en aning mer presentabel ut då än jag gör just nu; folk är alltid mer villiga att låta en köpa hem ifall man ser ut att förtjäna det. Får se vad jag skall ha på mig, bara. Kläderna jag hade på förra visningen var lite jobbiga att röra sig i (supertight kjol ftl) så jag skall strax ta ett avbrott från datorn och se om jag kan få fram en presentabel outfit som även är bekväm.

Går under av längtan efter min nya korsett, den vackra. Tusen små idéer hoppar runt i skallen och skriker på uppmärksamhet, ingen är genomförbar utan min nya korsett, den vackra. Ohwell. Apropå kläder måste jag gå in både skor och plagg till lördagens Vogon; sist gick det bra att röra sig i plagget trots att det sitter lite trångt över bysten, men jag vill inte riskera att dragkedjan ger upp mitt under något svirlande danssteg mitt på dansgolvet/scenen på Vogon. Alltså får jag dra på mig den och se ifall ryggstycket kan gå med på att bli liiiite större för min skull. Bara lite, älskling. Lite lagom.
Jag skulle vilja ha mina nya stövlar, de jag köpte i Danmark med mamma, men jag vet inte om jag kan gå in dem och dansa i dem och ha dem utan att mina fötter begår harakiri och försvinner från jordens yta. Vi får se. Skall fixa håret lite så får vi se ifall jag kanske drar på mig allehanda lackplagg och drar runt i här hemma sedan.

Photoshoppar. Min idé fungerar så bra i huvudet, men vill inte alls ta sig form när jag försöker skapa. Dumma dumma.

Skriver en CV. Hittade ett jobb jag tänker söka, som jag kanske har chans att få ifall det inte är allt för många andra som söker. Hur skriver man en bra CV då? Inte en djävla aning. Jag fixar, fnular och funderar. Filosoferar. Fixar mer. Vi får se, helt enkelt. Hålla lite tummar för mig, kanske?

signoff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0