These magic moments

Dåligt bloggat de senaste dagarna. Well, jag har haft feber och har ägnat mig åt att fundera ut olika sätt att dekapitera mig själv. Det blev inget av med dekapiteringen, men drömma får man ju...

På frågan "Vad gjorde ni i helgen?" kan jag och Kärleksmonster stolt svara "Vi målde WH40K-gubbar tillsammans" och sedan kan vi väldigt internt fnissa åt vårt färgval. Utan att avslöja för mycket har jag årtusendets straffklapp på gång, och jag hoppas verkligen att den framkallar såväl ångestskrin som en tanke på hur mycket kärlek det ligger bakom en sådan välplanerad och krånglig straffklapp. Tro mig, detta är inget man slänger iväg en helg på bara sådär, inte.

Vi har även spelat lite datorspel, sett på film och sovit i vår nybäddade säng med det UNDERBARA TÄCKET(tm). Vi var ju på Jysk häromdagen och köpte nytt täcke. I onsdags, tror jag till och med. Vi har ju under en evighet nu delat på ett vanligt 150-täcket, vilket resulterar i att endera av oss vaknar mitt i natten och fryser då den andra har stulit hela täcket. Vi har kommit fram till att detta är ett problem, och därför har vi nu ett 210-täcke. Eller 200, jag är inte helt säker. Täcket är i alla fall precis så brett det borde vara, och vi slipper båda sova kalla.
Enda nackdelen är att det inte finns samma behov av att sova tätt intill varandra längre, och i alla fall jag känner mig ledsen när jag vaknar till och han ligger en armsbredd bort, vänd mot väggen. Nåväl. Jag slipper frysa i alla fall.

Idag skall jag måla klart, försöka få iväg ett brev till mommo, samt förbereda mig mentalt inför morgondagens arbetspass på Amica. Jobbar tisdag, torsdag, torsdag. Jag behöver ju extrapengarna; pappas julklapp går på tvåtusen kronor, mammas på minst femhundra och jag har inte ens kommit på vad jag vill ge Kärleksmonster än. Jag vet vad han önskar sig, men ...jag vill ju komma på den perfekta julklappen utan att köpa något han vill ha. Öh, alltså, jag vill ju SJÄLV komma på precis vad han önskar sig och överraska honom med det. Jag har alltid tyckt det är roligast att komma på sjukt bra presenter till folk utan att de behöver önska sig det.
Vi får se hur det blir med allt.

Nuvarande planer för julen är dock som följer:
  • Skippa eX, trots Laibach och Grendel.
  • Åka till Gotland redan den elfte eller tolfte.
  • Åka tillbaka hem till Skåne den typ sjuttonde eller artonde.

Gotland skall jag hinna med följande:
  • Fira jul med pappa. Förmodligen julbord.
  • Fira jul med mamma, mommo och Ricard. Mys hemma i huset.
  • Träffa Eric och de delar av det "gänget" som är på ön och tillgängliga.
  • Träffa Ida.

Det låter kanske inte mycket. Men OMG, jag känner mig redan stressad över allt. Mycket på grund av att jag vet hur det kommer att bli med mommo. :/

Jaja, måla gubbar och koppla bort julstress ett tag. För ja, det stressar mig som fan att tänka på allt som skall hinnas med. När jag kommer hem från Gotland skall jag hinna julstäda, handla julmat, julbaka det som inte hunnits baka innan jag far ner... Argh. Skall i alla fall försöka fixa så att alla Skåne-klappar är klara innan jag åker. (och i år blir det en dyr jul.)

signoff

Kommentarer
Postat av: Elenaria

Mmm, jag rotade efter julklappar idag och jag är så pank att det gör ont men jag tror jag hittat en alldeles deliciös (slå mig inte ^-^) liten sak till damen! ^-^

2007-11-12 @ 19:23:49
URL: http://pointyear.blogspot.com
Postat av: Zombie

Oooooh! giev giev! Jag försöker fortfarande komma på något trevligt åt fröken själv... Till skillnad från din varg och den andra drösen så förtjänar hon ju faktiskt att få en FIN och BRA present :) I will ponder this some more...

2007-11-13 @ 15:31:41
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0