It's getting dark too soon

Men dang nabbit också! Seriöst, här hittar man en sjukt bra julklapp att lysa upp sin älskades jul med, och vad händer? Den kommer att levereras samma dag jag far till vinterön. Hallå? Med min tur innebär detta inte att den levereras sådär lägligt runt tiosnåret på förmiddagen, utan förmodligen en vacker timme efter att jag har placerat min bum på bussen mot Ängelholms flygplats. I ren panik mailade jag Kärleksmonster för att säga att om han var tvungen att ta emot paketet får han banne mig hålla nyfikenheten i styr och inte alls snegla på paketet ens om livet hängde på det!
Har jag tur i oturen ringer de mig, säger "Halloj där, Zombie! Är du hemma och kan ta emot en leverans?" och jag kan förklara läget för dem; paketet är till min zambo, snälla pula in det på Ica och lämna en avi så trallar jag dit och hämtar det så snart jag lämnat gotländsk mark, pretty please." Det hade varit stabilt och bra. Det handlar ju inte alls om att jag inte skulle lita på Zombiezambon, utan helt enkelt att hur kul är det egentligen att få skriva på sin egen julklappsföljesedel? Det lär ju stå eller gå att antyda av märket/paketet/leverantören vad det är för något.

Världen vill förstöra mina julklappsidéer. LET'S SPRÄNG IT!

Angående julklappar åt andra hållet:
I inlägget före detta publicerade jag min önskelista. Vad mer jag önskar mig som inte står på listan är Frasier säsong 10 och 11 samt en cykel. Kanske en ny mobiltelefon, men hittar banne mig ingen jag riktigt gillar. Får se ifall jag kanske skulle kunna få en mobiltelefon i 24-årspresent.

Apropå presenter, är det sant att folk tycker att det är helt stört om man önskar sig inflyttningspresenter till inflyttningsfesten? Jag trodde grejen med inflyttningsfester var att man skulle ge folk en gåva för lyckat boende yatta yatta. Vi önskar oss lakan, men Älsktrollet säger att folk inte alls tänker ge oss något. Jag har alltid med mig presenter när jag går bort, det blir ju trevligare så. Och när jag hade inflyttningsfest i Visby fick jag massor av bra saker. Hm... Jaja, så länge folk inte skitar ner lägenheten så. :/
Jag tänker ändå önska mig lakan :(
signoff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0