You're the devil in disguise

Krånglig dag.
  • 11:55 - jag kommer till perrongen. Hämtar en tidning, bestämmer mig för att INTE ta tåget 12:00 utan det som går 12:10, för att slippa stå utanför Valvet tio minuter extra och vänta på Lotta. Det är roligare att sitta på perrongen än att stå utanför en restaurang och glo på folk.
  • 12:10 - tåget kommer till fel spår, jag springer som en tok och slänger mig på det och försöker hämta andan. Högtalarrösten: "Det har hänt en olycka på spåret, vi kan inte köra via Gunnesbo och Lund. Ni som skall till Malmö kommer att få ta ett annat tåg, ni som skall till Gunnesbo och Lund kommer att få ta bussar." Går till busshållsplatsen, börjar vänta. Nathaniel ringer så jag pratar med honom en halvtimme, och sedan orkar jag inte vänta längre. Fyrtio minuter och ingen buss? Tack för den.
  • 13:00 - går på ett tåg som kommer in på spåret, får reda på att det går till Malmö. Okej, skippa Lund och fika i Malmö, tänker jag. Sedan visar det sig att tåget faktiskt kommer att stanna i Lund trots allt, varpå hundra personer tränger sig in på tåget.
  • 13:15 - träffar Lotta, lånar "I döda språks sällskap" och äter lunch. Vi byter böcker med varandra; Min kasse väger numera inget alls, hennes är jättetung. Ha!
  • 15:17 - tar tåget hem. Skrattar lite åt en människa som inte alls visste hur man öppnar dörrarna. Han/Hon såg lite ...mimare ut. Hihi.

Um, och sedan åkte jag typ hem efter att vi dreglat över vackra band och pärlor på Panduro. Är på humör att skissa outfits, får se hur jag gör. Har haft en förbannad mensvärk hela dagen, var svimfärdig på tåget hem men höll mig vid medvetande. Får ta en Ipren och hoppas att det lugnar ner sig.

Förresten vet jag inte hur trött jag var när jag klädde på mig i morse; jag har på mig trosorna ut-och-in, och de sitter ...snett. Grenen sitter på ena höften. YTTERST OBEKVÄMT, så nu skall jag näcka och ta på mig ett par bekväma trosor istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0