You know I'm not a saint

Okej, det där var ...överpedagogiskt på ett rart sätt. Blev omhändertagen av en läkarstudent som var väldigt rar, men som såg sådär jättebekymrad och moderlig ut. Ställde en massa lustiga frågor och var allmänt ...nyutexaminerad-aktig, typ :) Men hon var som sagt jätterar, inga problem alls på den punkten!

Nu har jag p-piller som jag skall börja ta om typ två veckor. Det sägs att de kan dämpa PMS totalt. Det sägs att de kan förminska eller helt ta bort menssmärtor. Och jag ler glatt, för vad annars kan man önska? Mrrr, tänka att slippa ha oj-jag-tror-att-jag-måste-kräkas-smärtor en gång i månaden! Sweet. <3

Nu skall jag spela WoW. Bli 40, köpa pippi. Ta screenshot, lägga in här, och sedan äta något samt göra läxan. Den dumma läxan :'(

Evil all the time

Kommentarer
Postat av: Anonym

när jag började äta p-pilelr så hade jag inte ens en antydan till mensvärk i säkert 3 år. plus att min mens reducerades till en dag haha

2007-03-19 @ 12:11:44
Postat av: caroline

det där var från mig tjo hej.

2007-03-19 @ 12:12:05
Postat av: Zombielicious

Tja, sist jag åt p-piller (för tre år sedan) så fick jag iaf mildare mensvärk, och så hade jag mens i tre dagar, punkt. Lite en dag, lite mer en dag, knappt något tredje dagen. Det är sweet :3

2007-03-19 @ 14:21:52
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: kribz

är det just dom p-pillrena som ska fungera så? jag åt i ungefär 1,5 år förut men så stor skillnad motför innan var det tyvärr inte, förutom lite mindre mensvärk. ska själv snart ta ut p-stavar som jag haft i fem år. vore sjysst med lite mer regelbundenhet...

2007-03-19 @ 15:40:50
URL: http://kribz.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Det står i någon liten broschyr jag fick att det är vad jag har att förvänta mig. Jag är väl inte helt hundra på att det är något jag vågar tro på, men jag hoppas för fullt ^^ Jag blir glad bara jag får liiite mildare mensvärk, faktiskt :)

2007-03-19 @ 15:46:11
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Ida

Babaaaabaaa!
Du borde ha mina minipiller, cerazette, började äta dem i.. september tror jag. Jag har haft mens tre gånger efter det, och en liiiten mellanblödning. Hur soft som helst :D

2007-03-19 @ 17:06:31
Postat av: Anonym

Just ja, kanske ska lägga till att när jag väl haft mensen så har jag haft den i ungefär 1½-2 dagar ;D

2007-03-19 @ 17:07:25
Postat av: Elenaria

I second Ida. P-piller har litet för många otäcka biverkningar, som minipiller har MYCKEt mindre av. Och just Cerazette har ändå 12-timmar säkerhetszon, mycket mer än de vanliga minipillrena som brukade ha 2-3!
Själv har jag haft mens runt... tja, jag hade det några gånger i våras, men sedan dess 1 gång. Mycket ekonomiskt.

2007-03-19 @ 18:35:13
Postat av: Zombielicious

Vad innebär minipiller egentligen? :o
Kan be om det nästa gång då :) Nu hr jag ju köpt dyra piller ;)

2007-03-20 @ 01:47:40
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Elenaria

Det är ungefär precis samma sak. De innehåller dock inte en massa skit som de andra gör, och är typ en procent mindre säkra eller vad det var. Det är inte heller ett dygns "säkerhetszon" dvs att du kan missa att ta ditt piller, utan "bara" 12 timmar - t.ex. ifall du varit uppe sent och vanligtvis tar dem runt 8-9 på morgonen, men kommer up as-sent och inte tar pillret förrän kanske 3 på eftermiddagen så är det okej. Men tar du pillret runt 12 på natten för att du glömde, bör du använda kondom den närmaste veckan, bara för att vara på den säkra sidan. P-piller har som sagt längre "glömske-tid".
Jag bytte till minipiller för att det är mindre hormoner, i p-piller finns det två vad det nu var gestagen och östrogen, i minipiller finns bara det ena. Mindre skit i kroppen, mindre sannolikt med blodproppar och mindre påverkan på naturen - med p-piller går väldigt, väldigt, väldigt mycket bara rakt igenom, ut i vattnet och vips blir djur och växter underligt nog mindre fertila de med... man undrar varför... *ironi*
Priserna vet jag inte om de skiljer sig mycket. Hur många månader har du köpt? Man brukar ju prova i typ tre först. Jag lyckades iofs byta ett paket när jag freakade över biverkningarna, till ett piller med mindre och färre. Jag föredrar minipiller. Det har liksom ingen drawback gentemot p-piller vad jag vet. Föreslog inte barnmorskan det? "Hrr hrr, låt oss ge även den här flickan större risk för blodproppar och åderbråck!"

2007-03-20 @ 13:37:06
Postat av: Zombielicious

Jag skall prova i tre månader, ja. Gillar jag det inte så är det ju bara att knalla tillbaka och säga "Jag vill ha det här istället!". De frågade om jag hade någon väninna jag ville ha samma piller som, men jag hade ingen koll på vad vare sig du eller Ida hade så jag sade att det spelar roland :)
De piller jag gick på tidigare var det bara getagen i, så de tyckte att jag kunde prova ett par som var med östrogen i också, för att se ifall de gjorde mig mindre frigid. "Jag tappade sexlusten och blev frigid" sade jag och hon berättade sedan för den andra att "Hon vill inte ha samlag längre" vilket jag tyckte var en jättegullig förenkling :D De envisades verkligen med att säga "samlag" hela tiden... Samlag har man om man är sjuttio, jag har sex! :P

2007-03-20 @ 13:44:59
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0