The Dead are returning to life

Jag lyckades sova en timme eller två. Greg underhåller mig på msn. Hela kroppen är som kokt spaghetti. Och bredvid sängen står en blå hink och viskar trygga ord och löften ifall jag skulle behöva den. Väldigt snällt. Mitt hjärta slår dock väldigt hårt, i synnerhet när jag gick runt lite i lägenheten nyss. Något säger mig att mat hade varit väldigt, väldigt bra. Men... jag har inget hemma, jag vet inte om jag faktiskt orkar gå till affären och jag vet heller inte om jag har råd. Och samtidigt märker jag att kroppen svagnar och fast jag bara varit sjuk sedan igår kväll så känns det som att jag förlorat flera kilo.

Det är så orättvist! Igår var en så vacker dag och jag mådde så bra och allt var frid och fröjd, men plötsligt började halsen göra mer och mer ont och plötsligt orkade jag inte sitta upp längre fast klockan bara var nio.

Jag vill spela WoW. Eftersom Viktor åker bort några dagar hade jag kanske nästan kunnat ta mig i alla fall halvvägs ifatt honom, men det går inte om jag inte kan sitta upp utan att ha femton kuddar bakom mig. Jag sitter inte, jag är bara framknuffad från väggen.

Och jag surar, för imorgon skulle jag och Lotta plugga grammatik tillsammans, och jag har en tvättid jag verkligen måste använda mig av. Lägenheten är fylld av tvättkorgar och lakan fulla av tvätt, och de rena innehållet i min garderob blir bara mindre och mindre. Skolan lär jag få strunta i - som sagt, jag kan knappt sitta - och jag hoppas att jag lyckas kurera mig tillräckligt för att kunna tvätta utan problem.

Jag behöver lära mig de åtta bisatstyperna. Jag kommer inte ihåg alla. Relativbisats, att-sats, övrig adverbialinledd bisats, frågeformad konditionalsats... eh... och sedan tar det lite stopp. Kan man de åtta och kan man skilja på dem ligger man redan djävligt mycket bättre till inför tentan. Åtta bisatser, fjorton ordklasser, och någonstans i mitten finns en liten Zombie som skall lyckas hålla reda på vad som är vad och varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0