The blood quench the hunger

Hej och hå, vad ni är små!
Stick er kos - annars blir ni mos!


Det var inte jag som sade det! Det var Mario! När vi var små hade vi sådana där läs-böcker-och-lyssna-samtidigt-på-band, och då bland annat ett med Mario och Luigi. Och så hade vi Svingelskogen, och Askungen, och Snövit. Jag tyckte att Snövit var ett läskigt band, för när hon blir jagad av jägaren så skriker han så elakt, och så var det en massa träd som ville döda henne. Trodde jag då, i alla fall. Det är jättelänge sedan jag lyssnade på de banden, så jag vet inte längre. Jag hade några band med Turtles också, såklart <3

En gång i åttan satt hela klassen i bildsalen, och så hörde jag hur killarna pratade om Turtles. Och så sade de fel, så jag kände tvånget att rätta dem, och plötsligt satt ALLA killar och snackade Turtles med mig. Det är en av mina bästa minnen från högstadiet. När jag fick vara bäst på något :)

Jag minns inte så mycket nu. Det är ju nio år sedan jag var fjorton och gick i åttan och det är längre än så sedan jag sist såg på Turtles på allvar. Det var ju kärlek, boys and dolls, inget mer än så. Kärlek. Och någonstans där fick jag upp ögonen för ondingar, ninjor och gröna män. Ni vet, typ som aliens, militärer och orcher. Det är något särskilt med gröna män... ;)

Jag funderar på om jag skall gå till affären eller inte. Jag har ju macka hemma, och kommer nog inte att orka laga mat, men jag har ändå myror i benen och vill gå ut. Stannar nog hemma och försöker plugga lite mer istället...

Enligt LADOK fick jag faktiskt VG på riktigt i Fonetik! G i alla andra kurser, och så tre UK jag försöker fixa ;) (varav två är samma tenta :p)

Efter lite knölande fram och tillbaka och en gryende förståelse i att mina ljuvliga darlingskor faktiskt ÄR för stora även med sula i så har jag ändra skoplanerna lite inför helgen. Förvisso passar de faktiskt allra bäst till outfiten, men det får gå. Får ha dem när jag har förminskat dem på något vänster istället :)
Det blir de här skorna:

image61

Ibland får man göra uppoffringar! Eftersom skorna hela tiden föll av mina fötter känns det bara som en dum idé att ens försöka gå ut i dem, om jag skall vara ärlig. De här sitter tightare och har en strap som håller fast skon på foten. Och så är klacken liiite lägre också, vilket är både bra och dåligt. Bra för att fötterna blir gladare - minus för att höga klackar ÄR snyggare ;)

Jaja. Jag skall väl ändå inte ragga, så :P

Tänkte se på Outsiders om en kvart. Då skall jag äta macka.
Ikväll skall jag logga in på WoW ett tag. Och så skall jag läsa skolböcker. Och imorgon behöver jag som sagt ta tåget klockan ett typ, och då kan jag plugga innan tåget och på tåget. Och sedan är det kört. Jag håller för övrigt tummarna att Caroline är frisk imorgon! Annars får det bli WoW imorgon kväll, tror jag. Eller lite dålig film och chips och allmänt aww-vad-det-är-synd-om-mig-tyck :D (jag gillar att tycka synd om mig, det ger mig anledning att bädda ner mig, äta gott och se på film utan att få dåligt samvete för det :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0