Secondary spine

Jag skulle gå upp vid tio, men valde att somna om. Mår bättre idag, är inte lika yr och äcklig som igår och det är bra!
Knarkade halstabletter igår, och även fast halsen värker lite så är den faktiskt bättre, vilket jag är glad över.

Chattar lite med Greg, sedan skall jag börja plugga. Och börja göra den stora och invecklade översättningsläxan jag har till på fredag. Översättning, tänker ni, pluggar hon inte svenska? Låt oss säga såhär: En text som Olaus Petri skrev på 1500-talet ser inte alls ut som dagens svenska. Därför skall den översättas till gångbar modern svenska. Och det är inte bara att översätta rakt av, jag skall även skriva ut all djävla grammatik och varför ord böjs som de gör och USCH.

Jag har att roa mig.

Skall äta lite om en stund, och sedan get started.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0