Idle hands are the Devil's playthings

Moget att det har tagit mig en timme att hitta kläder att ha på mig.

Mina handflator surrar. Ni vet, sådär som de kan göra när man har jobbat ihjäl sig? När man hamrat hela dagen, bakat pizza hela dagen eller sytt hela dagen, eller vad som helst. När handflatorna blir dödströtta surrar de, och mina surrar nu. Det stör mig, för jag har inte alls uträttat tungt eller jobbigt arbete med händerna idag.

Jag har lite bra film att roa mig med ikväll, bland annat The Notorious Bettie Page och Battle Royale, om jag nu inte hellre vill se Spirited Away. Utöver det så har jag fortfarande somewhat 20 ep's Desperate Housewives s1, och en lägenhet jag egentligen ganska gärna vill städa. Och så har jag ju en stor mängd böcker. Och så ständig und immer: World of Warcraft! Roa mig ikväll? Blir nog inte särskilt svårt ;) (är man nördig om man tycker att det är trevligt att spendera en fredagkväll åt att göra något av ovanstående? o_O)

Sminkdags. Jag ser helt död ut utan smink. Inte gulligt Zombielicious, alltså, utan snarare ...rigor mortis. Nicht gut.

(apropå mortis, hur uttalar ni artisten Mortiis' namn? Morrtiss eller Mooortiiiiis? Eller ett mellanting?)

Kommentarer
Postat av: Penny

Jag uttalar hemskheten "Morrtiss".

2007-03-09 @ 10:10:04
URL: http://plussizepenny.blogg.se
Postat av: kribz

väldigt nördigt. men det betyder inte att det är negativt! ;D
nördighet is the shit. speciellt om man egentligen borde göra "viktigare" saker.
tror att jag uttalar namnet mortiiiis. är osäker om jag sagt det högt dock.

2007-03-09 @ 12:26:11
URL: http://kribz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0