Zombie tired, zombie go to sleep now

Efter en lång dag då jag totalt misslyckats med att städa här hemma, och knappt ens påbörjat disken, så är det nu dags att krypa ner under täcket och gömma mig inför den kommande natten. Imorgon blir det som sagt hemtenta, så vi får se hur aktivt postande det blir då. Jag prioriterar ju min tentamen framför att posta tusen gånger, om man säger så. (apropå det är jag inte allt för långt ifrån min tusende post nu!)

Hela min lägenhet luktar mjukmedel. (Summer Fresh - Sommarfrisk) Jag gillar nytvättat. Jag tycker om att tvätta. Det bästa i världen (vad gäller tvätt, alltså) är dock att hänga tvätt utomhus om sommaren. I synnerhet lakan. Att sova på lakan som vädrats torra utomhus i solskenet på ett blåsigt Gotland är ungefär det bästa man kan göra (vad gäller sömn, alltså). I synnerhet eftersom min säng är så sjukt bra och mjuk och fin att jag är helt lublub varje gång jag skall schlafa där.

Jag hoppas att det inte blåser för mycket imorgon. Jag har en kjol jag vill använda, men är det storm så är det bättre med byxor av något slag. Hoppas att tentautdelningen går kvickt, så att jag hinner med tåget som går fyrtio minuter efter att vi får tentan. Fast det borde vara så, vi skall ju få komma hem och skriva den så snart vi kan. Skall glida förbi Coop imorgon när jag går från tåget och köpa lunch samt tentagodis, och sedan skall jag aktiveras å det grövsta.

I natt vill jag gärna slippa detaljerade och väldigt verklighetstrogna drömmar som går ut på att folk utnyttjar mig när jag sover. Undrar var de kommer ifrån? Jag vet ju inte om jag skulle vakna om det skulle hända på riktigt, men jag vill ju gärna inbilla mig att jag skulle det. Tro det eller ej...

Jag älskar nytvättat hår. När jag hade längre hår var det bästa i världen (vad gäller hår, alltså) när ens hår precis nästan torkat, för då var det så mjukt och följsamt och lätt och godluktande att det finns inte :)


Well... God natt. Don't let the bedbugs bite ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0