Traurig

Ligger på 60% mot level. Har 70 guld. Behöver 30 guld till. Ack! >_< Nåväl.

Nu är det meningen att jag skall vara duktig att göra skolarbete. Prepositionsobjektets vara och icke vara. Och ...jag känner mig helt nollställd. Helt sådär... well... "jag vet att jag borde, men jag orkar inte och förstår inte!!" typ. Studier på universitetsnivå; trots att det är första året är det svårare än någonsin, och jag undrar hur smart man egentligen måste vara för att klara detta? Jag ligger ju på genomgående MVG i svenska under min uppväxt, så jag trodde att det här skulle vara en kakbit, men icke. Istället ligger jag som en av de sämsta i klassen, och det är inte precis en bra boost för självförtroendet. Jag vet, jag vet; jag skall inte tänka på vad de andra kan och jämföra det med mig, eftersom de flesta ändå är äldre, har erfarenhet av universitetsstudier och hej och hå, men det är ju svårt att låta bli. Nå, varför sitta här och deppa? Det får jag inte ut något av.

Skall försöka plugga lite, och sedan se ifall jag orkar levla upp den sista biten också (några timmar i Badlands så är jag där!) och jag funderar allvarligt på att bädda ner mig i sängen och glo på film av något slag ikväll. Airheads, eller något sådant. Sött, lättillgängligt och lagom, så att jag samtidigt kan skissa på kläder, kanske brodera lite på min kofta, eller göra klart min halsduk. Och liksom bara ...stänga av omvärlden lite. Okej, omvärlden och jag är inte helt tighta just nu heller, men jag har för mycket som snurrar i knoppen för tillfället. Saker som förvirrar, saker som förundrar, saker som förskräcker.

Och helst av allt vill jag egentligen fika... Slappna av, snacka skit.

(och oh så jag behöver diska, kan jag säga. jag skulle lugnt ställa mig i en timme och diska nu bara för att få slippa skolarbetet, men det fungerar ju inte riktigt så... får se ifall jag kan motivera mig till att diska ikväll, helt enkelt, när jag har koll på prepositionsobjekt och objektliknande adverbial och skillnaden däremellan)

Kommentarer
Postat av: kribz

känner helt klart igen mig. fast jag är inne på min sjätte termin och det känns fortfarande som jag kommit dit direkt från mellanstadiet ;D

2007-01-28 @ 15:39:21
URL: http://kribz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0