Sleepy Hollow


Filmen är egentligen ganska trist, men så otroligt vackert filmad att det inte spelar någon roll. Filmen hade lika så gott kunnat handla om en ung finsk man som älskar att samla stenar och författar korsord - det här är Tim Burton i sitt esse! Ljuvligt foto, sjukt bra castad, Elfman på soundtracket och underbar natur... Mrrrr. I be happy! (Fast jag är miserabel också, för jag är IN PAIN och det är aldrig bra.)

Jag när fortfarande min ouppnåeliga drömska illusion om det perfekta (enligt mig!) lajvet:
  • Tänk 1800tal. Tänk stor maskeradbal på ett slott. Tänk ...ett mord under middagen. Alla är utklädda, alla är misstänka, alla har motiv. Inte så många deltagar, kanske bara ett femtiotal. En detektiv á Sherlock Holmes stövlar in och försöker luska upp mordgåtan, och stämningen blir mer och mer tryckt. Skräck/stämningslajv enligt Carinas önskemål. Fast jag vill inte vara arrangör, jag vill vara deltagare!)



Andra bloggar om: , , och

Kommentarer
Postat av: Emelia

Oh, jag har spelat ett sådant äventyr. Vi befann oss alla på ett slott i Skottland, där Lorden hittades mördad. Det var grymt roligt! Hade varit ännu trevligare att lajva det dock (precis som du skrev). :)

2007-01-15 @ 17:56:24
URL: http://jamegumb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0