Silence of the Lambs

Min dröm var ett konstigt hopkok av allt som rört sig i min värld under gårdagen: mamma, pappa, Ricard, From Far Away, för hög musik i dator innan jag somnade... Förvirrat, svårgreppat och allmänt weird. Nå. Jag borde vara pigg som en mört efter att ha somnat innan tolv igår, men istället känner jag mig överkörd av en ångvält. Mrrrr, zombie.

Idag får vi ju tillbaka vår läskiga inlämningsuppgift. Jag förväntar mig ett stort rött kryss över hela ^_^ Seriöst, primär satslösning är inte min grej. Jag har waaay lättare för att se någon som helst logik i fullständig satslösning, faktiskt.

Efter föreläsningen skall vi göra klart vårt grupparbete. Oh how I love att hålla föredrag om texter jag inte alls förstår innebörden i. Vad är det med lektorer och professorer och whatnot att skriva högtravande, svårtydbara ordbajserier, istället för att försöka vara lite pedagogiska? Här får ni ett exempel på vad snubben skrivit:

   "En annan känd begränsning på objektet är att det sällan kan stå i sats med egentligt subjekt. Även om denna begränsning kan ha semantiska eller informationsdynamiska motiveringar är den syntaktiserad, dvs. den utesluter många satser som skulle må väl av att konstrueras med egentligt subjekt, t.ex. en del satser med innehållsobjekt." Staffan Hellberg - Varför inte prepositionsobjekt?

...yeah, right.
Nu skall jag klä pååååå mig. Idag skall jag nog betala räkningar, methinks, om pengarna hunnit fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0