Murphy's Law

Caroline och Magnus kom strax efter två, och vid fyra-halv fem gav vi upp att försöka rädda musiken. Istället försökte Magnus få det elaka Windows installerat, och när det ÄNTLIGEN fanns i datorn så visade det sig att nätverkskortet saknar drivrutiner. Så. Skruva isär datorn, slita loss nätverkskortet och så googla fram drivrutiner i laptopen - var planen. Självfallet har jag blivit utlåst från det trådlösa nätverk jag smygit runt på de senaste månaderna. Efter en evighet av försök att reparera anslutningen tog jag helt sonika nätverkskabeln ifrån Stora Tösen och tryckte i den i Lilla Gumman, och då fungerade det utmärkt. Och så var det ju det där med brännskivor... Efter en djupdykning i källaren lyckades jag hitta TVÅ omärkta brännskivor. Den ena verkade vara tom, den andra var en Audio CD. Min brännare brukar ju kuka ur, så det var med stor nervositet (och med Smege som plan B) som jag försökte bränna - och det lyckades! Yay!

Nu håller jag på att installera Burning Crusade, sedan skall jag spela blelf med Caroline. Ledig imorgon, får se hur länge jag orkar vara vaken ikväll. Phew. Nu är nog det värsta förbi, nu måste jag bara fixa en massa program till datorn. Photoshop har jag ju liggande, så det skall installeras...

Jag måste försöka fixa internet i Lilla Gumman också, det är ju där jag har alla mina länkar liggande... Suck. Förhoppningsvis är det bara en sådan där tillfällig avvisan, det har ju varit så några gånger tidigare också.

På onsdag får jag pengar. Då skall jag köpa mat. Tills dess har jag max femtio spänn att leva för. Well... jag får steka pannkakor eller något. :)

Kommentarer
Postat av: Steffenstella

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

2010-06-16 @ 11:17:11
URL: http://steffenstella.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0