Misär i skolbänken. Skolsängen. Eh... Hemma hos mig, i alla fall.

Allvarligt, pojkar och flickor; Jag betvivlar starkt att jag klarar G på den här tentan. Satt mig och räknade för att se hur många av 108 substantiv (icke markerade) i ett stycke var konkreta, och hur många som var abstrakta. Sedan kontrollerade jag mängden substantiv jag hittat med mängden substantiv lärarna givit oss uppgifter om; Enligt mina beräkningar finns det c:a 60 substantiv mer än lärarna sagt. Erm. Nej.

Härligt att läsa ett ämne som gör en mindre kunnig än tidigare. Jag har aldrig haft några problem med svenskstudier - tills jag började studera svenska på universitetsnivå. Börjar tappa bort mig i min dumma tenta och surar över att det inte alls blir som jag vill.

Kommer under kvällen - förmodligen - att posta ett fint inlägg med små rara länkar till alla de bloggar jag kollar dagligen. Några hintar i den riktningen har redan gjorts, men nu blir det på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0