Like a sentence of death

Lagom seg dag. Förresten hade jag en kort mardröm om grodor i nättras, men jag minns inget mer än att det var just grodor som skrämde mig så hemskt i min dröm.
Sett lite film, planerat min outfit tills lördag och försökt komma någonvart med det dumma skolarbetet - nu får det gå som det går. I vilkt fall som helst blir det tidig sänggång ikväll eftersom jag måste stiga upp halv sju imorgon för att i lugn och ro hinna klä på mig och allt sådant innan mitt tåg går 07:26. Brr. Seminarium klockan åtta till tolv imorgon, och sedan är jag ledig fram tills måndag. Behöver köpa spets till min headdress nu när jag skall fjanta runt som loli, och så behöver jag försöka hitta ett par bra lösögonfransar. Får ta itu med det imorgon...

Jag hade något uppslag på någon sådan där klurig idé jag ville skriva om här, men jag minns inte alls vad det var det gällde. Får se ifall det dyker upp; det har glidit fram och tillbaka i mitt medvetande under dagen.

Egentligen skulle jag vilja sova redan nu, men jag måste få i mig något mer att äta (jag åt mer eller mindre tre mackor tidigare) och jag behöver komma på fler saker vi skall prata om imorgon. Förmodligen kommer morgondagen till större del att bestå av improviserat ordbajsande (som det så fint heter) i vilket fall, men jag trivs med att ha lite kött på benen och faktiskt vara till åtminstone en liten del förberedd.

Jag funderar på om jag skall orka se film ikväll, Bram Stoker's Dracula, men det beror på hur dags den kommer att vara slut i så fall. Min önskan är ju att jag skall sova som ett barn redan vid tio, något jag dock tyvärr misstänker är lite svårare att tillfredsställa än mina andra önskningar. Graschgj.

Jag måste få tag på Skäggvictor och jag måste boka en massa tågbiljetter hit och dit och upp och ner och fram och tillbaka, men innan jag har pratat med Vs så kan jag inget göra. Nåväl. Jag behöver meddela mamma under morgondagen, så förhoppningsvis dyker han upp på msn under kvällen så får jag kolla upp mina biljetter imorgon helt enkelt.

Nu skall jag äta lite och försöka skaka av mig sömnen som hänger på min rygg som en djävla klätterapa. Seriöst; Somnar jag redan NU kommer jag att vakna någongång vid två-tre-fyra och vara extremt pigg. Jag behöver åtta till tio timmars sömn per natt, men de måste ligga över rätt tidsrymd för att det skall fungera. Varje gång jag somnat innan tio har jag vaknat till under natten och mött stora problem med att faktiskt lyckas somna om, och eftersom jag gärna vill visa upp mig från min bästa sida imorgon, på kursens näst viktigaste tillfälle/redovisning, så skulle det ligga mig i fatet att stå och gäspa som en dåre.

För övrigt är hela det här inlägget ett bevis på hur kreativ man lätt kan bli när man ordbajsar (och hur högtravande och snorkig man låter :P)

Puss och snusk på er, nu skall jag duscha.


Andra bloggar om att , , och

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0