If you're scared; beware

Sådär. Nu har jag varit duktig och knallat till macken. Nu har jag två stora, tjocka böcker stående bredvid här, på min skolbokshylla (som snart är full!) Skall bläddra lite i den ena sedan, tänkte jag. "Språkets enhet och Mångfald", den verkar intressant och enligt Marit rekommenderas den varmt för oss språkintresserade. Goodie! Jag vill gärna ha bra böcker att läsa för att fördjupa mig i min kära svenska.

Imorgon skall vi återigen gå igenom ordklasser, samt fördjupa oss i nominalfraser. NP, som det heter i Marits värld. Skall höra efter med Lotta när vi skall göra vårt grupparbete också, jag funderade på onsdag. Hon har gruppredovisning först, så skulle jag kunna möta upp henne på UC eller SoLcentrum efteråt. Då får jag lite sovmorgon också <3 Måste höra med Viktor om vi skulle umgås imorgon eller inte också...

Jag är allvarligt talat nöjd med draperiet! Det blev lite mer hemtrevligt här när det skärmade av hallen lite. Funderar på att skaffa en sänghimmel eller ett draperi att sätta om sängen, för att skärma av den mer från resten av rummet.

Jag vill måla om, också. Minst en fondvägg, helst hela rummet. Lila, rosa, grönt, brunt, annan blå kulör, orange, gul... De flesta färgerna skulle fungera. Annars skulle det vara koolt med en svart fondvägg vid sängen. Eller typ, måla precis där sängen står; hela den bredden som är huvudänden, och hela den längan som är sänglängden. Det hade också varit tufft. Visserligen: Vill jag någon gång möblera om ser det skumt ut. Bättre med en hel fondvägg isf. Undrar hur mycket färg kostar... Det hade ju ägt att få fixa till här hemma lite mer, för att göra det mer ...Jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0