Fuck me, I'm famous

Saxat från den här artikeln på aftonbladet.se

1. Nischa dig. Var tydlig redan i namnet på din blogg och vad du skriver om. Ju tydligare du är i ditt val av ämne desto lättare blir det att göra sig hörd i bloggbruset.
  
2. Skriv helst kort och ofta. Ju fler inlägg du skriver per dag desto större anledning för läsaren att ofta besöka din blogg..
  
3. Nätverka. Bloggvärlden är ett nätverk av miljontals länkar. Om du länkar till dina favoritbloggar i din blogg kommer de förhoppningsvis att länka tillbaka till dig. Rekommenderar du ingen är risken stor att ingen rekommenderar dig.
  
4. Delta i diskussioner. Var aktiv i andras bloggar. Varje gång du skriver en kommentar i någon annans blogg blir din signatur länkad till din blogg. På så sätt är varje kommenter ett reklamblad för din blogg.
  
5. Gör något som ingen gjort förut. Det absolut säkraste sättat att bli uppmärksammad i bloggvärlden är att publicera ett scoop av något slag. Det kan vara att du upptäcker ett fel i en tidningsartikel eller att du har en unik vinkel som ingen annan har tänkt på.

6. Presentera dig på olika bloggsajter. Så fort du skapat en blogg bör du presentera den på bloggportalen.se så den blir sökbar via bloggsök.se. Andra bra sidor att lansera sin blogg på är nyligen.se och bloggtoppen.se.


Kommentaaaarer! :D
1 - Bah, alldeles för få människor verkar gilla zombiebrudar. Nackdel! >_<
2 - Uppmaning till späm? Sweet! "kort och ofta" är inte vad jag efterlyser i mina favoritbloggar. Jag gillar långt och ofta. Tänk "s3xx0r"!
3 - Bah, det är bara två av alla människor jag länkar till som länkar tillbaka. Stämmer inte :'(
4 - Så... spämma andra människors bloggar också? :S Don't you go farking spam in my blogg! Fast lämna gärna söta kommentarer ^_^
5 - Men men men... ALLA skriver ju om alla scoop? Det är ju knappast nytänkande och innovativt, även fast aftonbladet tycker det. Hrrrgh.

Puss och snusk.

Kommentarer
Postat av: Kaprifol

Heh. Kul att du kommenterade den där artikeln. Den bara stressade mig. Oh no, jag är inte nischad! ...eller jo, men alla de där människorna som inte gillar zombiebrudar ogillar datatjejer ännu mer. ;) Lycka till med din blogg. Jag tycker den är kul och personlig. *späm, späm*

2007-01-31 @ 18:05:05
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Det är inte lätt när det är svårt. Det känns dock som att aftonbladet var några år försenade med den där artikeln ;)
Tack för att du gillar bloggen! Jag försöker komma på intressanta saker att skriva, men till slut blir det bara "det här har jag gjort idag, det här har jag ätit idag" :P

2007-01-31 @ 18:28:19
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Kaprifol

"...det här skådade jag i min navel imorse". Jag vet, bloggar blir såna. För mig var det ett uppvaknande att börja skriva ner vad jag gör. Usch, så nördig och överarbetad jag är. Nu får jag skärpa mig... och skriva rapport... och diska. Livets små plågor som vi alla dras med. :) (Ska också se "My bare lady" ikväll, men törs inte riktigt stå för det.)

2007-01-31 @ 20:01:48
URL: http://kaprifol.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Jag har ju skrivit ner vad jag har för mig, tänker och planerar i dagböcker och bloggar och jag vet inte vad i säkert sex år nu, så det ligger ju nära till hands att göra. "Oh! Det HÄR måste jag blogga om!"
Kikade i din blogg, den verkade läsbar ^^ Typ som min :D

2007-01-31 @ 20:40:26
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0