Eurgh

Morgon igen. What's up with these mornings buggering me hela tiden? Kan de inte bara lämna mig ifred? Får se hur långt jag hinner med min textanalys idag, men jag räknar inte med att få sovmorgon imorgon. På fredag börjar jag dock inte förrän ett, så då kan jag sova till elva utan problem. Bra. Fredag efter skolan samt imorgon efter tvätten skall ägnas åt att städa här hemma, it looks like hell.

Jag drömde om Ida och Jonas och Basse, och att jag och pappa var i varuhus med mamma och letade efter en bok om Harry Potter som handlade om typ Riddarna runt runda bordet istället, och att jag ville ha en klänning som visade sig vara slut. Och pappa snubblade över en tjej som hade hund, och sedan fick han jättebråttom för han skulle på möte. Och jag ringde och frågade honom om han skulle äta med mig och mamma på kvällen, men han var stressad och skulle dricka vin med sin aktieklubb istället.
Och jag drömde tidigare under natten (tror jag) om Simon och Amanda och Leo (eller var det de som var Ida och Jonas och Basse? Samtidigt?) och att jag och Simon skulle lura ner någon elak boss i ett toalettorn i ett stort slott vi var i. När jag inspekterade tornet visade det sig att ingen någonsin städat där, det fanns en stor pool där det flöt runt slem, döda råttor och mängder av insekter, och det låg as överallt. Fast vi lyckades lura ner honom där nere - kanske var den elaka bossen samma snubbe som var på mig när jag sov i drömmen jag hade natten till igår? Det var medeltidsveckan också.

Lagom weird. Nu skall jag klä på mig och försöka se lite pigg och fräsch ut. Yeah, right.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0