I think we've all lost the way

Förkylningen fortsätter hemsöka mig. Näsan leker alien idag; för mig är den i alla fall främmande.

Drömde en mängd konstiga saker, och allt gick till slut samman i en mardröm där jag var jagad, fångad och sedan antastad, trots mina försök att vädja till dem genom att försöka göra mig liten, söt och utsatt. Offer var fel infallsvinkel i läget, och det slutade aldrig bra.

Idag har jag sex timmars tvättid att roa mig med. Bejbi kommer hem över lunch, och en snabbis efter jobbet, och sedan skall han på firmafest. Självfallet en som är utan respektive, typiskt nog. Efter det är vi båda bjudna på fest hos grannen; vi får helt enkelt se hur min förkylning tar sig. Just nu känner jag mig mest andefattig, slö och yr; fortsätter det i den linjen tänker jag nog spendera kvällen med att ligga på soffan, alternativt packa inför tisdagens hemresa till ön. (öin)

Har ni någonsin varit med om att mensen är såpass försenad att ni inbillar er att det finns ett litet liv i magen? Man spenderar en dag under stress och panik, livrädd att det skall vara så, men när sedan mensen kickar in på kvällen så känner man av två saker: lättnad och besvikelse. För trots allt, trots alla saker som talar emot att det vore klokt att råka bli gravid nu (planerad graviditet väntar vi med) så hinner man ändå tänka i vissa banor... "Tänk om" blir plötsligt ens mantra och helt omedvetet går man ibland runt med en skyddande hand över magen.
Det har hänt mig två gånger nu. En gång för länge sedan, när jag var tillsammans med Grodprinsen (han som blev en groda när man kysst honom tillräckligt mycket) och så igår.
Missförstå mig inte här; Det ÄR bra att jag inte är gravid, dels för mig och Nath och dels för bebisen, för det är en hel del vi måste lära oss om varandra och livet innan vi är redo att sätta ett litet liv till jorden. Men samtidigt, tänk om... ;)

Nu skall jag sortera tvätt. Och leta tvätt, vilket inte blir så svårt. Prio är saker jag skall ha med mig till Gotland samt underkläder och strumpor och teeshirts åt mig och Nath; resten får han nog försöka roa sig med i veckan i värsta fall.

Kommentarer
Postat av: GirlGoesMom

Oj, det var en annorlunda historia du kommenterade med i min blogg... Det är hemskt, jag finner inga ord!

2007-12-07 @ 14:37:19
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: Maritha

Visst, det är blandade känslor när man råkar ut för det...

2007-12-08 @ 01:48:06
URL: http://maritha.blogg.se
Postat av: Johanna

Du bad mig maila dej, eller skriva här på bloggen, hittar dessvärre inte din mail-adress här någonstans, men är du fortfarande intresserad av paljettkjolen för 100 kr? Maila gärna mig så fort som möjligt eller skriv i min blogg hur du vill! Annars måste jag tyvär skicka tillbaka den i veckan.. ([email protected])

2007-12-09 @ 09:39:31
URL: http://johannnaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0