Black hole sun

Jag, liksom alla andra, funderar över vädret. När jag och Nath var på Gotland hade vi tur med vädret, som det så vackert heter. Men annars? Bortsett från sporadiskt solsken så är det rena novemberrusket utanför fönstret, det enda som saknas är rejält mörker to go with it.

Vet ni vad? Jag fullkomligt älskar hösten! Jag har en romantiserad bild av den perfekta hösten som jag ständigt ältar inom mig; kolsvart himmel, doften av ruttnande löv och regn, vindar och regn som piskar en i ansiktet om man vågar sig utanför... och själv skall man självklart sitta inomhus, innanför en skyddande glasruta, med en kopp varm choklad med grädde i och en trevlig bok i handen, alternativt framför en bra film.
Jag gillar förruttnelsen, att naturen dör. Andra älskar våren med hennes förnyelse; jag har fått en thing för årstiden då allt dör och försvinner :)

Mamma pratade lite om vädret när jag var på ön senast. "Inom bara något år kommer snön att vara ett minne blott för oss här i söder" sade hon, och det fick mig att haja till. Jag minns för höge farao vintrar när man som barn stod med snö upp i armhålorna, byggde snögubbar in extremo och åkte pulka tills man inte hade någon känsel kvar i kroppen. De senaste vintrarna har varit snöslask eller barmark; i vintras var det till och med ljummet ute.
Snön är ju inte lika viktig när man är vuxen längre, men när jag själv får kittens vill jag ju visa dem runte i ett winter wonderland och hjälpa dem bygga snögubbar och ta med dem ut mitt i natten bara för att de skall få se hur magisk naturen är när stora, tunga snöflingor faller och himlen är så där frånvarande, stjärngnistrande iskall och vänligt föraktfull.
Ge tillbaka min snö, plx!

Vad annars då? Idag har jag fyra punkter på min To do-lista, jag får sätta igång med det snart. En del skall göras innan och en del efter Naths lunch. Better get started, then. Första punkten: Farma två primal mana, så att jag kan tillverka två spellcloth på Lonie och Lazaruz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0