Världar skapas utav hans kött

Jag drömde att jag och Ida och Hanna skulle bo hos Ida, men först var vi på någon stor show på en stor festivalscen i bowlinghallen. Sedan tappade vi bort Hanna, men eftersom hon hittade till Ida var det ingen idé att hänga runt och vänta på henne. Sedan ringde Hanna från Emma och var skitsur för att vi bara struntat i henne, och vägrade lyssna på förklaringar, så vi fick rycka på axlarna och fortsätta hem till Ida. Sedan blev jag och Ida utvalda att få gå in i den stora fållan i hamnen, där man om man hade otur blev offer för det stora tentakelmonstret som bodde i vattnet. Ida var gravid i åttonde månaden för hon hade redan varit där nere en gång, men jag var bara gravid i fjärde så det var ganska solklart att det var jag som skulle bli offret. Vi satt fyra och fyra, två män och två kvinnor, i varje fålla. Jag tror att männen fick vara med som stöd för de kvinnor som blev bortsläpade...
Så monstrets tentakler kom, sedan slapp jag (Carina, den sovande) drömma om vad som hände förutom att jag och barnet dog och min mamma fick berätta för Smege att jag och barnet dött. Smege visste ju dock inte att jag var gravid, så han blev lite chockad.
Sedan drömde jag att jag gick på en landsväg i Gråbo/Terra Nova, i en söt kort grå klänning med förkläde och med håret i små tofsar, och tittade på folks sommarstugor, katter och kaniner. I en liten bur satt dock en minimal alligator (den var nästan så bred som en alligator bör vara, men askort. som en liten kubisk alligator, typ :p) men sedan sprang den iväg och då såg jag att det satt en kanin i det lilla huset, och att kaninen blödde på ryggen. Jag knallade upp till stugan som låg närmast, ringde på och berättade att en alligator hade bitit deras kanin, och ut strömmade typ sex gamlingar, tanter som gubbar. De kikade på sin lilla kanin, och i konversation med mig verkade de antyda att jag hade varit i den där fållan i hamnen och att jag egentligen överlevt fast alla trodde att jag var död. Jag sade att jag var Alice, min dotter, och att det inte alls stämde, och sedan vaknade jag.

En av de märkligaste drömmarna på väldigt länge* :S


*typo fixat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0