Define me and touch me and kiss me

Har läst hälften av det jag skall läsa. Ögonen vantrivs, jag undrar om det har blivit dags för starkare glas igen? Märker av oftare och oftare att jag blir väldigt slö i ögonen av att läsa, och så skall det ju inte vara. Skall man då skaffa helt nya glasögon eller köra vidare på de man har? Vi får se. Får prata med mamma om det ikväll, om jag kommer ihåg.

Noa-ord, eufemismer, när man får och inte får tala, samtalspauser och tvåspråkighet. Det här är förvirrande nog både tråkigt och inte tråkigt. MEN JAG VILL INTE PLUGGA I VILKET FALL. Dock vill jag väldigt gärna klara tentan, så jag har inget val. Jag har inga större problem med den modernare versionen av det hela, det jag egentligen skulle behöva ha en massa bra böcker om är den historiska delen; hur vi kom ifrån alla stavningar och grammatiska regler som är annorlunda idag och så vidare.

Ohwell. Sist var jag fem poäng ifrån godkänt. Kanske lyckas jag få till det den här gången.
Jag vill städa min garderob...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0