Ich koche Eifersucht!

Just nu är jag en DÅLIG MÄNNISKA. Jag har tenta om sex timmar, en skitsvår djävla aptenta på FONETIK och jag kan inte alls vad jag borde kunna. Jag kan en del, men jag tror inte att det räcker, för jag har inte lärt mig alla de viktigaste punkterna. Dumma dum-tenta! (prefixet "dum" borde för övrigt användas oftare ;))
Anyhoo. Bortser man från den ruggigt läskiga tentan i fonetik (blir förmodligen omtenta, då om en månad, och den skall jag banne mig mästra!) så går det -håll i er nu!- BRA i skolan. Jag har en väldigt trevlig grupp, den föreläsare vi gått för hittills är väldigt bra och trevlig, och det känns jättekul att sitta i skolbänken igen. Det är mycket trevligare stämning än i grundskolan/gymnasiet, och det känns bara bra. Den kurslitteratur jag köpt är intressant, och även fast nästa ämne nästan skrämmer mig (Grammatik. På högskolenivå! Sist jag läste grammatik var det på tyska, och det är fem år sedan...) så skall det ändå bli väldigt intressant!

Min lägenhet är nu bebodd av mig på alla håll och kanter, med allt vad det innebär av stökigt och ett kylskåp fyllt av saker man inte kan sätta ihop en måltid av. Av någon anledning har jag tre chokladkakor i kylen, vilket faktiskt är BRA. Jag kommer inte att äta dem (p.g.a. tandgrej) och jag behöver inte oroa mig för att jag skall impulsköpa choklad när jag är i affären = jag sparar pengar. Hade jag vetat det här tidigare hade jag ju överlistat mig själv för lääänge sedan!

Pengar, ja. Jag har ...eh... shoppat lite. Lite på tradera (en korsett, en lack-jacka för klubbgående) lite på helgon (ett Sega Megadrive med lite spel till) och lite på sfbokhandeln och bokus (Fables, Hot Gimmick, Preacher och ett gäng böcker) Men... Nu är det slut med det! Nu skall jag vara en bra människa som håller I SINA SLANTAR och inte slösar bort dem så förbaskat.
Visserligen kommer jag att behöva punga ut lite stålers för att kunna fixa den julklappen jag har fått för mig att jag skall fixa åt Viktor, men ändå.

Nu skall jag plocka upp mina anteckningar och försöka lära mig alla 35 fonem jag behöver kunna. OCH lära mig reglerna för SCHWA. Dumma Schwa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0