Ich bin überhaupt nicht da.

Nyvaken. Trött så det förslår, och ute är dimman så tjock att det knappt går att urskilja björken utanför mitt fönster. Måste komma på en väldigt varm och bra outfit idag, så att jag slipper frysa ihjäl. Ingen lust att bli sjuk nu, det är för mycket skolarbete och sådant jag måste se över samt ha kontroll på.
Det är NÅGOT som luktar ...rökt här. Jag trodde först att det var efter att jag stekte bacon häromdagen, men det sitter fortfarande kvar. Mycket märkligt. Det luktar inte illa, det luktar snarare manligt (på ett bra sätt) men det förvirrar mig.

Vad skulle jag inte ge just nu för att få krypa ner i min varma säng igen och somna om? Det är nackdelen med vinterhalvår; man är inte allt för rar på morgnarna eftersom det enda man vill är att få somna om. På sommaren belönas man åtminstone med solsken och värme om man pallrar sig upp. ...men jag älskar ändå hösten, det är ju så fint!

Dags att göra en djupdykning i garderoben och dra fram alla varma paltor; polotröjor, stickade saker, långärmade och tjocka plagg. Mrrow. Inte frysa idag inte! (visserligen brukar jag vara bra på att överklä mig, så att jag istället går runt och känner mig bastufierad, inte helt stabilt kanske. får se ifall jag lyckas bygga ett bra skydd av kläder åt mig som blir varken för varmt eller för svalt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0