Han älskar modern, och från sidan fisken.

...jag funderar allvarligt på att äta upp resten av fläskfilén ikväll. Med ris, den här gången. Fläskfilé, ris och bea. Det är ju så att man blir tårögd! Ingen cola, dock. Jag försöker undvika att dricka så mycket läsk.

Vår nya föreläsare är norska, och ibland pratar hon lite väl snabbt för min del. Men hon verkar bra och trevlig, och det är bra! Köpte två nya skolböcker; 434:-. Väldigt snäll kassör på Akademibokhandeln - jag fick handla trots att jag inte hade med mig mitt student-id, OCH vi kom fram till att jag ju faktiskt får bonus på Coop-kortet också! Så, jag får bonus vare sig jag handlar på Akademibokhandeln eller Bokus! Mycket bra, då har jag råd med mat sedan också, haha.
Språkinlärning verkar väldigt kul, och jag har redan fått en massa saker att tänka på. Fredrik Lindström har skrivit en del saker om det (i "Världens dåligaste språk") som inte riktigt överensstämmer med det Marit pratade om idag - dock vågar jag inte räcka upp handen och ifrågasätta! Funderade även över en del saker angående min egen dialekt och språkinlärning som liten, får se ifall jag kanske vågar prata med henne om det imorgon. Jag vill inte göra så mycket väsen av mig; i förra kursen kändes det så ofta som att jag försökte hävda mig.

Nu skall jag kika igenom min vackra VG-tenta! Nyfiken på vad jag hade fel på!

Okej, jag har bestämt mig: Ris och fläskfilé ikväll. First step: Plocka ut fläskfilén ur frysen. Oooh. Dregel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0