Ditt samvetes armé.

Jahaja. Då var det dags igen. Ytterligare ett community/forum där folk fått för sig att jag är slampig och lättfotad. What's the deal, folks? Folk som har träffat mig IRL vet att jag är tillbakadragen och introvert, och jag vet ju många som roas av att kalla mig iskall och frigid. Så varför blir jag påhoppad via det enda forum jag kan använda för att få vara mig själv, internet? Jag raggar inte. Jag är trevlig mot folk, det är skillnaden. Jag skämtar och pratar, och därför ...raggar jag?

Enda sättet att inte framstå som att man raggar måste vara att lägga upp antingen inga bilder alls på sig själv, eller en bild på sig själv som nunna. Herregud, blir man automatiskt slampa för att man tycker om att klä sig på ett visst sätt? För att jag tycker om att leka med min kamera?
Sure, jag vet att jag får skylla mig själv på den här punkten, jag har fan lagt upp mina bilder medveten om vad folk kommer att tycka och tro - men jag stör mig ändå! Jag avskyr när folk har förutfattade meningar om mig, i synnerhet då det innebär att nio av tio personer blir fett besvikna när de väl får träffa mig och inser att jag inte alls slänger mig på folk och väser "S3XX0R!" i örat på dem samtidigt som jag greppar dem om rumpan. Puckon!
Jag är väl för djävla naiv som trots allt ändå hoppas att det skall finnas en själ därute som inser att en bild INTE säger mer än tusen ord om en person. Fråga istället, okej? Det finns ju liksom en anledning till att jag garvar åt de korkade mähän som tror att internetraggning via mail på helgon när man är tjugo år äldre är en skitbra idé. Go back to lunar!

Anyhoo. Om man bortser från bilderna, och koncentrerar sig på det som det just nu gäller: Att jag skulle flirta med allt och alla -wtf? När folk ger medhåll till det från olika håll och kanter blir jag bara ledsen - hur fan skall jag vara om jag inte får vara mig själv då?
Feck darnit. Jag tycker om att prata med folk när jag slipper ögonkontakt, eftersom jag kan koncentrera mig mer på annat då. Och det gör mig mer skämtsam och talkative. Och då raggar jag alltså?
Det roliga är ju att när jag väl raggar på någon så är det ingen som fattar eftersom jag är SKITKASS PÅ ATT RAGGA! Så kom inte och påstå att jag raggar när jag bara pratar. Det är fan skillnad.

GAH! Jag blir bara så lack. Sådana här saker trycker ju ner mig. Hur fasen skall jag kunna prata med folk på nätet nu utan att oroa mig över huruvida de uppfattar det som att jag raggar på dem eller inte? Det kommer ju att vara skittråkigt. Inga smileys, del ett. Inga trevliga hälsningar, inga skämt, inga roliga anekdoter. Uppenbarligen inte mer än "hej" och "nu går jag". Sött, charmigt, roligt, eller hur?

Well, FU. Jag tänker ändå skriva som jag vill. Vill ni så gärna missförstå mig är det erat djävla problem.

Kommentarer
Postat av: caroline

jag tycker inte att du raggar på mig -klapa snela hesten-

2006-10-19 @ 11:40:27
Postat av: Angelica

Men va?! Raggar du inte på mig?! :O Du som brukar använda smileys när du skriver till mig! Shite, nu blev jag besviken. :*(

Nej men allvarligt talat, det är sjukt irriterande med folk som tror att man raggar bara för att man är trevlig. Jag har ibland det problemet IRL eftersom jag pratar och skämtar mycket. Det har då hänt att folk tror att jag stöter på dem fast jag inte har det minsta intresse i dem på det sättet!

2006-10-19 @ 12:50:11
URL: http://www.whirlwind.nu
Postat av: neotic

SLUTA RAGGA PÅ MIG

2006-10-19 @ 13:06:29
URL: http://illvilja.org
Postat av: Pederalma

Great page I will be a return visitor!

2010-02-25 @ 08:02:49
URL: http://pederalma.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0