The thing about dungeons, dragons and earth elementals.

Så... Rollspel.

SL: Så, ni slår läger utanför kryptan. Håller ni vakt?
K: Nej, vi lägger ut lite grus.
SL: Grus?
K: Ja, det knastrar som fan när folk går i det.

...det slutade med att Krister vaknade av ett svärd i magen. Dumma tystknastrande grus.

Yatta yatta, vi är fast på en ö, ingen kan simma, vattnet är fullt av blodiglar och monster.
C: Jag har kvar uttorkningspinnen! Vi bygger en lerbåt och torkar den så kan vi segla vidare sedan!
Alla: Skitbra idé!
SL: Uh... okej...

...vår båt sjönk så fort den lades i vattnet. Dang!

Sedan var vi klara med Drakar och Demoner vid typ nio, och då skulle vi bryta upp och fara hem. Men det var vi alla ganska emot, och plötsligt föddes idén att vi skulle starta en ny äventyrargrupp i Dungeons and Dragons, Dan hade ett äventyr vi kunde spela och plötsligt satt vi i två timmar och skapade nya karaktärer. Jag spelar ..."Muränan", den stenhårda halv-alven som tankar och gör feeeet skada. Ingen vet "Muränans" riktiga namn, hon går bara under sin pseudonym. Level FJORTON! Fatta vad mighty man är! Jag har tre attacker, jag gör sjukt snygg skada och jag har massor av trevliga feats. Och magiska vapen! Startsumma på level fjorton är 150 000 guld. 150k?! Omg. Fast magisk rustning och magiska vapen kostar en del, så...
Vi slutade spela efter tre i nättras, jag var i säng vid fyra och sov vid halv fem.

Kommentarer
Postat av: pontus

Verkar som spelledaren inte gillar er :D

2006-12-30 @ 03:02:20
URL: http://dotquixote.blogspot.com
Postat av: Zombielicious

Det gör han nog, men han börjar nog tröttna lite på våra extremkorkade idéer ;)

2006-12-30 @ 11:18:06
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0