Rått nytt år, era djävlar!

Så... Hur minns jag mitt år? Vad minns jag av det, är kanske snarare en bättre fråga.

  • Jag minns regelbundna tisdagar med rollspel, vilket bröts när Johan fick ett jobb (kul för honom, synd för oss!) och vi istället fick försöka pussla ihop helger att spela på - de fååå helger då jag inte jobbade, helt enkelt.
  • Vi spenderade två sjukt roliga veckor i USA, Florida. Disney World, Universal Studious, Sea World... been there, done that. USA var ett underbart resemål, och jag hoppas sannerligen på att få återvända dit någongång. I'm thinking... Cali.
  • Vi - Jag, Eric och Leo - byggde ett hus med sovloft och ett åttameterstorn. Det var underbara dagar, och jag insåg att mitt kall ligger i att slå ner spikar i vackert trä. Mmmm, spika. Jag förstår verkligen Simons fascination vid det hela! ;) Nu är du inte ensam om din spikfetischism, Simon! :D
  • Vi drog på Kastaria, funderade ut Lammstein, roades av UHR, äcklades av Södertäl-yeah och lyckades på något sätt klara av vår jättekrångliga intrig som att det vore ett busenkelt mattetal, vilket gav arrangörerna en blick av panik. Min intrig, att någon skulle hitta mitt slavkontrakt och kanske claima mig, gick dock åt skogen iochmed att en ung flicka ur byn hittade kontraktet. Resten av lajvet gick jag runt med kontraktet nedstoppad vid min byst i hopp om att den skulle falla ur och hittas av någon roligare, men med ingen framgång. Lajvet var kul, men hade kunnat vara roligare. Jag var lite deppig OFF och det påverkade mig tyvärr IN.
  • Medeltidsveckan i år var döden. Jag spenderade några trevliga kvällar på Effes, men that's it. Folk dissade mig, jag fick mensvärk och gav sedan upp. Slutet av veckan spenderade jag med min mor och struntade i allt vad för traditioner jag haft de senaste sex åren. Just nu känner jag mig fortfarande tveksam till om jag skall bry mig om nästa veckas medeltidsvecka eller inte.
  • Och sedan ...flyttade jag. Lämnade ön, lämnade mitt jobb, lämnade min familj, lämnade mina vänner. For ner till Skåne, där jag vid tillfället bara hade Smege och Viktor att hålla mig till. Trevliga pojkar, men förr eller senare behöver man fler alternativ på umgängesfronten och strax hade jag även Martin, Lotta och Caroline att prata med, samtidigt som alla på Gotland bara är ett samtal bort. Enligt vissa blev jag vuxen av att flytta, och kanske stämmer det.
  • Jag röstade blått i valet och för en gångs skull VANN min sida! Sjukt bra!
  • Jag gick ur Helgon.net, där jag varit medlem i fem år. Iochmed detta tappade jag en del vänner, men det stör mig inte så mycket. De som betyder något har jag fortfarande kontakt med över MSN, och det räcker. Mitt avsked till helgon upprörde en hel del folk som i ren panik uttryckte sin förskräckelse över att jag försvann - men herregud, det är ju inte precis som att jag dog.
  • Jag började, iochmed min flytt, att blogga och hur det går kan ni ju utan problem att se här.
Jag ser fram emot ett nytt år, ett 2007 och en framtid jag har noll och ingen aning om. Jag har ingen koll överhuvudtaget på vad jag kommer att göra i sommar när jag har studieuppehåll, eller vad jag skall plugga i höst. Jag har ingen aning om ifall jag kanske kommer att träffa någon, eller vad som kommer att hända med kärlekslivet, festlivet och vänskapskretsen. Förhoppningsvis blir det mängder av rollspel, i alla fall! (och jag skall ta ett par långa timmar åt att fundera över mina nypåkomna ändringar i Gwynne, och till att planera hennes kommande outfits - jag har planer, planer!)

Nu skall jag snart äta lunch och sedan skall jag och mamma fara ut på kyrkogården. Ikväll blir det -som sagt- nyårsfest hos Amanda och Leo och det skall bli trevligt. Jag har någorlunda god koll på vilka jag skall ringa... Nåväl. Om jag inte skriver så mycket mer här idag så GOTT NYTT ÅR!



Andra bloggar om Nyårskrönika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0