I don't need to shine.

Hemma igen. Försöker fixa det här i datorn tills imorgon, men det krånglar som fan. Just nu vill sig programmet inte alls, och det stör mig något så in i bängen, så i värsta fall får jag bränna ut hela halvtimmen på en skiva och SPOLA fram tills de tre minuter vi skall ha. Jobbigt, men har man otur är det det enda valet.

Pappa hade missat att betala min restskatt (eftersom avin kom till Gotland och han har hand om mina pengar var det det naturligaste valet, i synnerhet eftersom han sade "jag fixar det!") så idag fick jag en sur avi med hot om kronofogden. Gulligt. Skall posta ner kravet till pappa så fixar han det, men ändå. Jag gillar inte alls att jag får kravhot bara för att ANDRA strular, har hänt någongång tidigare också. Blä.

Det spöregnar här, inte alls bra. Det är fint och allt sådant där, men jag känner mig som en halvt döende kattunge att gå ute i det, faktiskt. Måste fortfarande ta mig ut mer senare; om en timme eller två. Skall posta hem kravet till pappa, julkort åt mommo och de andra, samt köpa något att äta ikväll. Kvällen kommer för övrigt att ägnas åt att skriva iordning vårt arbete så att det hamnar upprätt istället för liggande - något jag redan ägnat mig åt att ändra en gång idag. Så, nu skall allt ändras tillbaka och hej och hå. Det blev i alla fall alltså min inspelning, med mig och mamma, såvida ni inte förstått det ännu ;)

On a melodramatic matter: Well, jag låter bli nu. Det här fungerar inte. Så... um... ja. Det får helt enkelt ligga ifred tills jag kommit på bättre tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0