Nyduschad kärnfamiljsidyll.

...att duscha gör mig harmonisk och medgörlig. Jag älskar när mitt hår luktar gott, när min hud är ren och mjuk och när hela kroppen sjunger i glädje över varmvattnet.

Jag känner just nu kontroll över läget, och det är bra. Just nu känner jag mig sugen på att få komma ut på mitt äventyr, och jag hoppas verkligen att den känslan består.
Jag vet självfallet att min familj finns kvar för mig, att de aldrig är längre än ett telefonsamtal bort och att jag kan ringa dem precis när jag vill om jag mår dåligt. Men ...det är svårt att förklara på rätt sätt, men efter att min syster dog för ett år sedan så är de än viktigare än tidigare, och det känns konstigt att på ett sådant abrupt sätt ryckas loss från gemenskapen och intimiteten. Jag behöver få träffa dem, prata med dem dagligen, kramas med dem. Men, nu är det dags för mig att lära mig flyga och att stå på egna ben.
Sådana avsked är ALLTID lättare när man är nyduschad ;)

Anyhoo. Imorgon skall jag försöka lära mig hur min iPod fungerar - den har inte riktigt samma uppbyggnad som mina två tidigare mp3-spelare. Jag skall även släpa runt på en tung laptop; om batteriet håller kommer jag förmodligen att försöka skriva lite offline under dagen som jag kanske publicerar på kvällen. (allt beror på hur länge batteriet orkar, hur mycket jag känner för, och om jag har möjlighet att koppla upp mig hemifrån Smege när jag landar)

Nu skall jag äta popcorn, dricka hallonsoda samt fortsätta trivas med att vara nyduschad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0