Will she trick or treat? I bet she will

Sitter och fantiserar om att äga en Nikon D90. Varit upphängd på den i ett år eller två nu ;) Tyvärr kostar den pengar jag inte har, så vetefan om det är något jag någonsin kommer att ha i min hand och kunna kalla min...

Jag skulle kunna spara pengar. Inga problem, lägga undan en tusenlapp eller två i månaden för att få äga en superbra kamera hade jag kunnat göra, i synnerhet med tanke på att jag använder mig av egna fotografier till mina grafiska arbeten. Men... Jag har redan börjat försöka spara pengar till vår USA-resa i höst (Halloween i Kalifornien!) och de pengarna är redan borta eftersom CSN gjorde sig påminda och ville ha lite pengar av mig. Usch. Jag vill nog hellre få spendera de där två veckorna i USA än att uppgradera kamera, men i nuläget känns båda de målen så sjukt långt borta. Fsck :(

Jag har lite pengar sparade. Betoning på lite. Det sista jag har kvar av mina aktiepengar. Jag skulle kunna ta dem för att finansiera det ena eller det andra men... jag vill inte. Även om det inte är en jättesumma jag har där så är det ändå det enda jag har att falla tillbaka på ifall shit hits the fan. Det enda jag har. Inte fan går jag och köper en kamera då, eller reser till andra sidan världen för att chilla i spökdräkter. Bah. Lite ansvar får man ju faktiskt visa att man har nu när man är gamla fröken.

Ohwell. Jag får fortsätta drömma och inbilla mig att jag kommer att kunna uppnå mina mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0