Ze wall of text, it creets you

Trött på att må dåligt. Jag vill ut och cykla i det fina vädret, gärna med en kamera i högsta hugg. Det känns som att man missar enormt mycket när man suttit inne i fyra dagar och solen har skinit hela tiden - jag är trött på att bara vara ute när det är mulet och kallt. Jag behöver ju lite vårväder också, pretty please.

Är fortfarande illamående av att sitta upp för länge, men det börjar kännas bättre. Planen är att jobba imorgon, kommer att få fnatt av att sitta oproduktiv en dag till. Planen är också att besöka Nikonteamet och flörta mig till att få pilla lite i deras labb, jag vill kolla på lite kameror :)

Skapade en sida på deviantART igår, den kan ni titta på här ifall ni vill se lite av mina fotografier :) Jag är ju inte mer än en glad amatör, men jag gillar ändå mina bilder. De visar vad jag ser, mer eller mindre. Sitter och har närapå våta drömmar om att åka hem till Visby i sommar (med en ny kamera, va va?) och bara spatsera runt. Ruiner, botaniskan, Almedalen, havet, galgberget, stränder, vikingabyn... ååh, jag blir helt tokig bara av att tänka på det. Skall snatta med mig Nath också, han skall också börja fotografera lite så vi kan ju ha utflykter tillsammans där vi snattar bilder på allt möjligt spännande. Jag saknar Gotland så sjukt mycket ibland, och i synnerhet nu när solen ligger på och värmer. Underbara, älskade, vackra ö. MIN ö. <3

Har orkat pilla lite i Illustrator. Det går om man tar det i små perioder. Jag blir allvarligt talat galen av att bara ligga och stirra i taket eller på djävla tv. Jag kan inte ligga rastlös så länge, det fungerar inte för mig. Då byggs det upp en djävla massa överflödig energi som gör mig illamående istället, haha. Och en djävla lust att gå ut och lägga mig på balkongen och göra situps. Jag tror dock att om jag gör en enda så kommer jag att svimma, jag klarar ju knappt av att resa mig upp ur soffan så...

Vikt: 64 kg. Sjukdom hjälper. Ehehe. Eh. Jaja.

Drömde om attraktiva män i polisuniformer. Det var ju bra det, i alla fall :)


English translation: I am so fed up with being ill. I want to go out biking in the lovely weather, preferably with my camera held high. I am under the impression that I am missing out on a lot when I have to keep inside and the sun is shining. Whenever I will be able to go out I bet it will be cold and cloudy again. Zombie has need of spring!

I am still too dizzy to be able to sit up for longer time periods, but yet I am feeling a lot better. I am planning to be back at work tomorro - I am going slighty mad just sitting here and doing nothing. Also, I want to visit the Nikon team and go touch all of their (camera) equipment! ;3

I created a gallery at deviantART yesterday, as seen here. Keep in mind I am nothing but a happy amateur! Yet, I like my pictures. They show what I see :)

I want to go home to my island for a visit. I want to take long walks with a camera and capture all of the incredible beauty that is Gotland. The city wall, the ruins, the botanic garden, Almedalen, the sea, the charming streets in the inner city, the beaches, the country side... Yeah, I am about to go crazy just thinking about it ;P Also, I plan to kidnap and bring Nath there, and for him to bring his camera too so we can go on photo excursions :D
I really miss my beautiful island, especially now that it is warm and sunny. My wonderful, lovely and beautiful island. MY island. <3

Been a bit productive in illustrator. Shorter periods of work is how to do it when you cannot sit upright for too long. I cannot sit with nothing to do, it drives me mad. I have a lot of overflowing energy now, and if I was feeling a bit better I would try to make something of it.

I dreamt about pretty men in police uniforms. At least that is something to feel good about :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0