That don't impress me much

Jag är äckligt förtjust i min Nikon D90. Love at first sight, helt klart! Jag menar... till och med MAT ser helt gorgeous ut genom den linsen:

Dagens kvällsmat, för övrigt :)

Snurrar lite med pappa på telefon just nu, han kommer till Scania och hälsar på om två veckor <3 Har inte träffat honom sedan i somras någongång så det känns fint som fan att få spendera lite tid med honom, även om det bara blir två kvällar efter jobb. Squee! <(^-^)>

 

Annars då? Var ju i Malmö i lördags. Ja djävlar. "Temat" de uppmuntrade till på hårdrockskaraoken var "sjung något nytt, något du inte kört förut!" och jag slog till på Don't go away mad (Just go away) av Mötley Crüe. Gick helt klart över förväntan, så får väl köra den fler gånger :) Bortsett från den körde jag även den numera traditionella November Rain av Guns 'n' Roses. :3

Satt något creep och hängde uppe i karaokerummet och frågade mig "Skall du sjunga?" och när jag svarade jakande såg han jättenöjd ut och började dilla om att han skulle "ge mig en belöning" innan jag skulle sjunga. Jag fick en del obehagliga sinnesbilder av hans konstiga uttryck, men det visaed sig att han bara (?) ville bjuda på en drink eller två. Jag tackade såklart nej, såfan heller att jag vill ta emot något från randomgubbar sådär. Sedan började han terrorisera Lotta istället och föröskte bjuda ut henne på en massa konserter. Yikes.

Fick också den extremt lökiga raggrepliken "Är det inte du som känner Katarina?" av någon totalt random snubbe i baren. Jo, jag är faktiskt så fräck att jag tolkar det som en raggreplik, för jag tvivlar på att jag skulle ha en dubbelgångare som springer runt nere i Malmö och umgåsar med någon Katarina. Jag svarade nej och sket i honom, så han gick iväg. Lotta tyckte han var rolig för att han gav upp direkt, haha ^^

 

Har idag spenderat hela dagen med en djävla värk i nacke, till vilket anledningen var jag kom på under dagen - jag headbangade i takt med en Rage Against the Machine-låt där någonstans mot mitten av kvällen. Jag har svaga minnen av att jag har haft denna nackvärk ett antal gånger tidigare, efter ett par konserter på Roxy och Effes ;) Hårdrock är fan skadligt för nacke! :<

 

Nu skall jag se på TV om en timme (Project Runway, ibland får man lov att vara lite flickig också!) så tänkte nog pilla lite på min kamera tills dess. Solen skiner rakt in på balkongen så jag är sugen på att ta lite bilder i det vackra ljuset :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0