Ooh, I want you, I don't know if I need you but ooh, I'd die to find out

Stirrar runt på bloggar och pillar lite i Illustrator. Hittade en banner som gör reklam för något piller eller whatever som garanterar att man går ner 4,97 kilo på 60 dagar! Eh. Är inte det typ djävligt lite? Jag gick ner två kilo på två dagar, då har jag alltså 58 dagar på mig att gå ner de sista 2,97 kilo för att vara lika bra som deras piller? :D
Jag är inte imponerad.

Sitter återigen och fantiserar om en Nikon D90. Jag och Nath har beslutat att vi skjuter upp USA-resan ett år eftersom jag då är fri från studieskulden och faktiskt har möjlighet att spara undan rejält med pengar inför trippen. Fantiserar om storslagen shopping, och då måste man ju ha likvida medel med sig :P Så... istället kanske man skulle försöka köpa sig en ny kamera..?
Min fundering där är som följer: Skulle man kunna sälja fotografier? Jag vet sedan tidigare (med dålig kamera) att jag kan ta djävligt snygga bilder, och jag behöver ju försöka få igen lite av de pengar som i så fall kommer att läggas på denna kamera. Kan man sälja via blogg, Facebook eller skall man skriva ut bilder och ställa sig på ett torg? Finns ens en marknad för detta? Kan man sälja sina bilder till fotosidor, vykortstillverkare eller är hela marknaden redan urvattnad?

Värt att undersöka, kanske. Jag räknar ju självklart inte med att dra in tusentals kronor på detta, men det hade ju varit kul om man faktiskt kunde ursäkta ett sådant inköp med att det faktiskt genererar en viss inkomst... Also, jag använder mig ju i nuläget redan väldigt mycket av mina egna fotografier när jag leker med grafik. Nom nom.


English translation: I am bored due to illness, so I am browsing some blogs and playing around with Illustrator. I stumbled upon a banner for a company selling some kind of pill that makes you lose 4,97 kilos in 60 days! I am not that impressed by that, it seems like a very small amount for such a long time? I lost 2 kilos in 2 days, so I am almost halfway there and still got 58 days to go to match their diet, lol.

Still dreaming of owning a Nikon D90. Me and Nath decided to postpone our trip to the states for another year, since I will be free of my student loan by then and will be able to save more money for the trip. I am under the belief that the shopping will be epic, so I know I'll want enough money to spend :)
So, with that "out of the way", perhaps I should try to get a Nikon D90 this year already? I am trying to figure out wether or not there are money to be made in selling photographs, for postcards and similar? Not sure if that market is still good or not. I don't think there is a lot of money there, but it would be a good motivator for why the camera would be a good upgrade ;)
Also, I mainly use my own images when I play around in Photoshop, so a better camera certainly wouldn't hurt.

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Deviantart.com kan man sälja alla bilder man lägger upp, dock får man bara behålla runt 20% av säljpriset. Men å andra sidan så är det kanske inte så mycket mer om man ska skriva ut och sälja det själv. :-)



http://help.deviantart.com/337/

2011-04-10 @ 14:46:47
Postat av: Zombie

Bra förslag, tackar :)



Det kostar från typ 1:- till 30:- att skriva ut bilder via Expert, beroende på om de skall vara i vanlig kortstorlek eller större, men det är ju absolut ett ställe man kan ha som extra.



Fan, jag skall ta och regga mig där direkt, har ju redan ett gäng djävligt awesome bilder :)

2011-04-10 @ 14:51:18
URL: http://zombiefied.blogg.se/
Postat av: Frette

Och angående viktnedgång, normal/hälsosam viktnedgång per vecka är ca 0,5 - 1 kg, man ska eg inte väga sig för ofta och mer lita på mått än våg, man tappar vatten, man väger sig olika tidpunkter osv osv.

2011-04-11 @ 07:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0