Det ljusnar och vinden är varm

När man inte ens kan försöka förutspå framtiden så känns det ganska lönlöst att lägga kraft på att älta det. Så vi skiter i det. Kort prognos: Ikväll blir det alkohol.

Jag inser att jag börjar bli större än jag först trodde. Kläder som tidigare suttit bra är märkbart för små. Jag har slutat dricka läsk, det är steg ett. Skall nog försöka börja jogga lite eller i alla fall ta längre, raska promenader. Med cykel nu så kan jag ju också med den se till att komma ut och röra på mig. Det handlar inte om mer än 3-5 kilo, så ser jag normal ut igen. Just nu är jag bara äcklad av massan som börjats samla på min mage. Inte konstigt att man känner sig som ett äckel när man börjar se ut som ett :<

Kvällens outfit blir därmed en klänning som sitter åt över midja men annars har en väldigt lös kjol. Då syns inte magen som sticker ut, och jag kan låtsas att jag ser ut som jag borde. Tihi.

Har börjat titta mer och mer på sminkbloggar. Försöker lista ut hur jag kan göra för att få ett lite intressantare utseende. Är lite trött på att se så djävla normal ut, så nu när det är sommar på gång igen och man inte längre kan hoppas på att kvällskuggorna sköter arbetet åt en så kanske man skulle ta och införskaffa lite färger och penslar och sätta igång?
Köpte i alla fall tre nya färger för presentkortet jag fick av Ilir i födelsedagspresent, tillsammans med ett puder och tre penslar. Har testat alla tre färgerna, och är nöjd med i alla fall två av dem. Den tredje är snygg som satan, men sitter inte på plats under en hel arbetsdag så den fick inte riktigt lika bra betyg.

Försöker komma på något kul att göra med mitt hår ikväll också. Dock är det för kort för att det skall vara någon idé att dra en locktång i det, så det blir nog same old och att sätta upp det med spännen på sidorna. Snart, snart kan även jag variera mina frisyrer lite igen. Väx, väx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0