I'm a wood sprite (teehee)

Frusen och oklädd men vet inte vad jag vill ha på mig idag. Sömnig, ena nackhalvan gör väldigt ont och jag lyssnar på Misfits. Det känns med andra ord som en väldigt klassisk morgon här i min lilla Zombie-värld.
Jag minns bara små små fragment av min dröm; för små för att kunna se den stora bilden. Det har varit så väldigt ofta på sistone, inte sant? Jag har inte kunnat skriva ner en dröm klokt på evigheter känns det som, vilket känns lite trist. Jag brukar själv tycka att det är så kul att backtracka genom dröm-kategorin för att se vad för hyss jag hittat på under tidigare nätter, men nu verkar det ha tagit stopp där. Dang.

Om en vecka kommer mamma plus ingen eller en eller två bröder på besök. Rättare sagt, de kommer nästa onsdag natt och stannar till söndagen. Jag har tagit ledigt på fredagen för att kunna umgås med dem lite mer, och ser väldigt mycket fram emot att få träffa min familj, eller åtminstone delar av den, lite grann. Det är det trista med att bo så långt hemifrån; jag saknar både familj och vänner. Jag är ju självklart nöjd med mitt val ändå, men jag hade helt enkelt velat umgås med mina nära och kära lite oftare än vad jag nu har möjlighet till. Jag har inte ens varit på ön sedan augusti! Det är fan snart ett år!
Jag hoppas att de har förståelse för att det handlar om att jag har svårt att ta mig loss från arbete just nu, och att det inte beror på att jag inte vill se dem. Hade jag haft pengar nog hade jag kunnat bjuda hit dem att umgås med mig!

Ikväll skall vi spela rollspel och imorgon skall vi simma. Vår lilla simgrupp om två utökades till fem, haha, så det blir bra. Kul att det är fler som vill vara med och träna :)
(drömde jag om svenska? skrev jag ett prov eller något? och var magnus med?)

Kläder, var det ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0