Der See ist rau

Det  började regna igår och det regnar än. Har vaknat till under natten och hört regnet slå ner utanför fönstret, och även fast sängen var varm kändes värmen redan avlägsen. Fryskallt att gå upp, försökte värma mig i duschvattnet och insåg sedan med något som påminde om panik att jag bara hade en enda handduk. Försökte först torka mitt hår och sedan resten, och är nu halvpåklädd. Skall dra på mig ett par byxor och en varm tröja sedan, jag ville hitta min rollspelsmapp innan jag glömde bort det.

Vi skall börja spela Dungeons & Dragons 3.5 idag, eller åtminstone skapa karaktärer. Känner mig jättetaggad och hoppas att det här skall bli lika kul som vi hade på ön när vi spelade. Tänk att jag fortfarande inte tänker på de kampanjerna som avslutade, även fast jag vet att vi aldrig mer kommer att spela tillsammans. Ibland är mitt psyke väldigt spännande för mig :)

Deklarerade klart igår, kom sedan hem relativt tidigt efter att ha besökt Subway tillsammans med Nath för att få lite kvällsmat. På grund av att människan som hjälpte oss var något av det mest värdelösa vi stött på i liknande sammanhang var vi ungefär tio sekunder från att missa tåget, eftersom hon ständigt gjorde fel, började hjälpa andra kunder fast våra mackor behövdes ta ur ugnen och eftersom vi slutligen fick BE henne att vi skulle få betala för att hinna med tåget. Snajdigt. Vi var inte imponerade alls, vare sig Nath eller jag.

Känner mig hungrig vilket gör mig irriterad. Jag är fortfarande inte särskilt förtjust i att äta, även fast kött är fint och bra.
Håret börjar bli mer och mer urblekt, men det syns fortfarande tydligt att jag har grönt i det. Funderar på att sätta i svart nästa gång? Kan vara en snygg kontrast. Får se hur jag känner när det gröna är ur helt och jag åter igen har enfärgat hår :)

Nu blir det bloggar och webcomics.

Kommentarer
Postat av: Elenaria

Jag har aldrig slängt ett karaktärsformulär, och bara raderat en enda... Till och med i de fall där en person i spelgruppen numera är död, ser jag dem inte som avslutade ^.^;;;



Hoppas ni får aaaasroligt! \^_^/

2009-05-05 @ 12:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0