Waking up from a dream into another day

Jag tror jag måste börja sova med åtminstone en teeshirt på mig numera. Jag har ont i halsen när jag vaknar, och jag tror det beror på att det är så helvetiskt kallt utanför täcket, så när jag ligger där naken och stilla sovande antar jag att jag inbjuder all kyla att spela fotboll på min bröstkorg. Jag hade ju hoppats att min värme skulle kicka ass i fotboll, men tydligen kan kylan ett elakt knep eller två. Damn.

Sist jag kollade klockan innan jag somnade igår var den nio-ish, sedan sov jag. Vaknade till och visste inte om jag skulle njuta kvar i sängen den sista kvarten innan klockan skulle ringa eller om jag skulle gå på toa, snilleblixten att kolla klockan slog mig och jag såg att klockan inte var mer än tjugo över två. Åhå. Ibland är det tur att jag inte tror på mig själv riktigt ;)
Sover lite konstigt överlag. Det känns inte som att jag sover klokt alls, faktiskt. Snarare studsar jag mellan sömn och medvetande hela tiden, och när jag väver in mig själv och mitt sovrum och hus i mina drörmmar är det ju inte konstigt om man ibland har svårt att skilja på sanning och dröm?

Det är i alla fall officiellt att mitt hår inte alls gillade att bli rött. Det försöker vid varje kontakt med vatten att spotta ur sig allt det röda, så antingen har det en skum vision om att bli orange, rosa eller blont igen. Hrm. Jag tänker kontra med att färga om det ett par gånger, i alla fall så länge att jag får HA rött hår ett tag :P

Elementet i badrummet var av. Hej, det är lagom iskallt på nedervåningen ändå! Vi har ju inte ett enda element i hallen, och med tanke på att det saknas dörrar in till alla rum där element finns vetefan hur mycket värme det faktiskt drar... Faktum är att själva ..um... stommen av huset (ingång, hall, trapphus, trapphall) saknar värme, och snor all sin värme av alla närliggande rum (kök, badrum, vardagsrum, gästrum och datorrum). Mrr :S

Jag vill sova mer :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0