You're breathing in fumes

Undercity är kallt som i graven, jag åkte hem efter två timmars frysande och försök till värme. Hemma kan jag reglera värmen bäst jag vill genom att tända ljus, klä på mig, klä av mig, duscha, och andra saker jag inte kan i Undercity.

Igår när jag gick på stan stod en gammal man bland en massa duvor. Han höll i en skylt och såg sur ut. Det stod: "SLUTA MÖRDA OSS!" och bredvid honom stod en gammal kvinna och matade duvorna. Jag blev förbryllad: Trodde han kanske att han var en duva? Var det hela en uppmaning till att mata duvorna? Kanske sluta slänga tuggummi på gatorna så att de stackars små pippifåglarna inte skulle kvävas av den tjocka massan? Jag frågade aldrig. Galenskap smittar ju, och jag hade ingen lust att bli galen igår.

Så jag gick vidare. Och fick strax därpå syn på en kille som satt och eldade sugrör. Det var också galet, så jag sneddade snabbt in på H&M.

Det var historien om igår.

Idag gick jag in på Pressbyrån, köpt en tv-spelstidning och ett filmmagasin och gled sedan självsäkert bort till spår sex, och jag TÄNKTE faktiskt: "Man vet att tåget alltid går från spår 6. Det skall jag säga till mamma när hon kommer på besök. Stå alltid vid spår sex, för därifrån går tåget." Så jag ställde mig vid spår sex. Och helt plötsligt tömdes perrongen efter ett meddelande jag inte orkat ta bort mina hörlurar för att lyssna på. Jag gick till en monitor, och av någon ytterst bisarr anledning skulle tåget idag gå ifrån spår 1 istället. Omvärlden hånade min självsäkerhet!

Det regnade på mig när jag gick mot spåret. Det är dimmigt här idag, men min jacka är så härligt blå att jag inte behöver solsken för att ha vårkänslor i magen. Faktiskt. Man skall inte hänga upp sig så mycket på yttre omständigheter, det räcker att man har sol inom sig så kan det regna på en bäst fan det vill.

Jag har läst 237 av de 460 sidor jag skall ha läst till imorgon. Nu skall jag läsa några hundra sidor till, och sedan de sista sidorna. Och sedan är det tänkt att jag skall läsa allt en gång till. 400+ sidor kommer att ta mig fyra-fem timmar, beroende på hur mycket anteckningar jag måste ta. Då blir jag klar med allt läsande vid typ... nio ikväll. Måste ju äta lite också... Imorgon måste jag ta tåget som går ett, så att jag kan köpa tentagodis innan jag går till tentan. Då räcker det att jag går upp elva, och då kan jag vara vaken till två-tre inatt. Och plugga. Men jag kommer nog inte att klara tentan ändå :P (man SKALL vara positiv, men det är ibland bara väldigt dumt att lura sig själv. jag blir ju gladare om jag räknar med UK men får G, än om jag tror på G och får UK, ne?)

Kommentarer
Postat av: Maia

På andra sidan SLUTA MÖRDA OSS skylten står det något i stil med Carl-Erik Rosén mördade Olof Palme, gumman är hans syster och dom bor i en röd bil som någon har sprayat ett hakkors på. Riktiga Lundalegender.

2007-03-08 @ 22:56:39
URL: http://pincushion.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Aaah, är det de som är "Fittgubbe"-bilägarna? Den har jag sett ett par gånger när jag går till skolan. Ibland sitter han/de i den. Det är konstigt.

2007-03-08 @ 22:58:19
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Maia

Jepp det är den bilen. Jag tror inte jag någonsin sett dom göra något annat än att gå runt med skylten eller sitta i bilen, ganska hemskt egentligen..

2007-03-15 @ 01:09:33
URL: http://pincushion.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Det är mycket bisarrt.
Bilen verkar dock inte stå där så ofta? Det är ett bra tag sedan jag såg den sist, säkert två månader. Visserligen är jag inte i Lund varje dag, men ändå...

2007-03-15 @ 01:15:04
URL: http://zombiefied.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0