Why don't you come play with me?

Refrängen på tjugo random låtar. Utan att rådfråga Google eller liknande sökmotor (ingen sökmotor ö.h.t. alltså!) så skall ni försöka gissa på vilka låtar det är, samt vilken artist! Jag lägger in rätta svar och stryker de som är korrekta efter hand, så ni behöver bara bry er om de som inte är strukna!

Hi-ho, let's go!

  1. Don't you see, we're in this together. You and me, what I want forever
    Apoptygma Berzerk - In this together (Pontews)

  2. Talk about me, laugh about me, cry about me, nail me to the cross
    MISFITS - RESURRECTION

  3. Det är smart att välja i tid, så redan som barn: välj dina föräldrar med tryggad ekonomi
    De Lyckliga Kompisarna - Välj dina Föräldrar (Älsklilla)

  4. I don't even know why I care - it's indisputable that life will always be unfair
    ASHBURY HEIGHTS - NEMESIS

  5. To run away from you was all that I could do
    EURYTHMICS - THORN IN MY SIDE

  6. And I will go down on my knees, and pray the best that I can - I want you to be near
    APOPTYGMA BERZERK - NEARER

  7. Forever young, I want to be forever young. Do you really want to live forever?
    Alphaville
    - Forever Young (Ville)

  8. Du kommer komma ihåg mig när alla gator bär mitt namn
    De Lyckliga Kompisarna - Sagoland (Älsklilla)

  9. Jag skall bara göra sånt som jag aldrig gjort förut, ja sånt som inte påminner mig om vem jag var en gång
    Loke - Expojkvännens sång (Elenaria)

  10. My girlfriend's girlfriend, she looks like you. My girlfriend's girlfriend, she's my girl too.
    Type O Negative - My Girlfriend's Girlfriend (Kribz)

  11. Goodness gracious!
    Jerry Lee Lewis - Great balls of Fire (Dan)

  12. Sehnsucht versteckt sich wie ein Insekt
    Rammstein
    - Sehnsucht (Ville)

  13. Girl you know I love you, but now you're gonna die
    Insane Clown Posse - BITCHES (Frida) (endast gruppen)

  14. Frankenstein created woman, a new creation of mankind
    BLOODSUCKING ZOMBIES FROM OUTER SPACE - FRANKENSTEIN CREATED WOMAN

  15. Heaven hold's nothing that I need to know, now the sky is breaking down - falling just for show. To reverse this inversion would turn everything inside out, I'd tear apart space and time to know what they're about.
    God Module - Reverse Inversion (Pontews)

  16. All I can do is dream about you and me in neverland
    HORRORPOPS - DOTTED WITH HEARTS

  17. Hell doesn't want them, Hell doesn't need them, Hell doesn't love them
    ROB ZOMBIE - THE DEVIL'S REJECTS

  18. Inside your feeble brain there's probably a whore, if you don't shut your mouth you're gonna feel the floor
    MISFITS - ATTITUDE

  19. And God is on your side, dividing cruelty from tender mask
    Wolfsheim - Sparrows and the Nightingales (Elenaria)

  20. There's just no love when there's boys and girls
    TALKING HEADS - THE GIRLS WANT TO BE WITH THE GIRLS

Vad kul vi skall ha nu, hörni! Kom igen, gissa gissa gissa! :D


[edit:] Låttitlar/artister skrivna i versaler är facit. Inlägget försvinner snart från första sidan så jag ger mig nu. Ni klarade 11/20, bra gjort! :)


Andra bloggar om:

Kommentarer
Postat av: Ville

Nummer 7 är Forever Young med Alphaville och nummer 12 är Sehnsucht med Rammstein . Men det var ju rätt uppenbart. Jag kan inte din musik =[ kom igen när det är mer black/deathmetal!

2007-03-08 @ 19:03:44
URL: http://killingar.net
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

"Inside your feeble brain there's probably a whore, if you don't shut your mouth your'e gonna feel the floor" kände jag igen så mkt utan att kunna placera det så jag googlade efter svaret & avsäger mig rätten att tävla ;)

2007-03-08 @ 19:14:58
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Du kan få tävla på andra nummer än just det då :)

2007-03-08 @ 19:19:08
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Elenaria

8. Loke - Expojkvännens sång
19. Wolfsheim - The Sparrows and the Nightingales.


Gällandes den med gatorna är det säkert nåt med Thåström så där är jag lost, sedan finns det kanske tre andra där jag kan nynna och alltihop, men artist, låtnamn? Meh!

2007-03-08 @ 19:31:53
Postat av: kribz

10. type o negative - my girlfriend´s girlfriend

2007-03-08 @ 19:43:07
URL: http://kribz.blogg.se
Postat av: Panda_Panda

11 = goodness gracious great balls of fire med arrrgh... kommer inte ihåg vad han heter Jerry Lee Lewis, samtida med elvis.


Who's the man!?

2007-03-08 @ 22:41:11
Postat av: Påntus!!

1. Apoptygma Berzerk - In this together :)
Heja mej

2007-03-08 @ 23:01:10
Postat av: Påntus!!

Och nummer 15 är God Module - Reverse inversion :O

2007-03-08 @ 23:02:54
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Men alla andra är ju helt hopplösa X)

2007-03-09 @ 08:15:26
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Zombielicious

Skinhead Barbiedoll: Alla tycker att jag har så svår musiksmak :D Jag får skriva hit facit innan inlägget försvinner från den här sidan... Jag får ta alla de superenklaste låtarna jag har sedan nästa gång då ;)

2007-03-09 @ 09:20:56
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Ida

#8 DLK - Sagoland
Vad annars :D

Jag kan nummer tre, men den hoppar inte av tungan. Så jag avvaktar med den en stund.

2007-03-09 @ 10:13:08
Postat av: Frida

Nr 13 är något med insane clown posse iallafall ^^

2007-03-09 @ 10:17:33
URL: http://pavlovna.blogg.se
Postat av: Ida

DLK FTW!
#3 DLK - Välj dina föräldrar

haha, det är alltid dem lättaste som fastnar ;D
Nu ska jag leta fram mitt DLK blandband jag fick av en skön brud för några år sedan ;)

2007-03-09 @ 10:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0