Grammar in a damaged brain

Hemma igen. Nu har jag mat på gång, jag har inte ätit sedan i fredags. Det blir fiskgratäng, och är jag hungrig igen ikväll så får det bli lite mackor då.
 
Bakfull, illamående, har huvudvärk. Grr. Och så ligger jag ju lite efter i ögongodis-postandet. I värsta fall bryter jag mitt lilla löfte att ge er tre bejbs idag, jag vetefan om jag orkar hitta så många. Vi får se, vi får se.

Jag gav mina sista Ipren till Smege igår. Tror jag. Jag skall se ifall jag kan hitta några, mitt huvud är inte alls lyckligt just nu. Dock skall jag inte gnälla, jag hade ju trots allt trevligt igår! Vi sjöng karaoeke och sånt, och då kan man ju inte klaga :) Det var trevligt att komma ut lite.
Apropå gå ut så kom jag på att jag kan ju inte alls gå ut med Lotta nästa helg: Jag skall ju till Paris då! Hihi, bra koll på läget...

Jag har drömt om subjektiva predikativer. Och jag analyserar allt jag skriver. Jag är skadad, och inte på ett bra sätt! Grammatiken är som en liten face-hugger som äter sig in i min hjärna. Missnöje! Det är ju JAG som skall äta hjärnor, det är inte min hjärna som skall ätas! Stupid grammatik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0