Venomous.

Nu har jag ätit macka och läste lite Men at Arms (Pratchett igen, läste ut Feet of Clay i nättras) och nu skall jag komma igång här hemma. Funderar på om jag skall ta itu med all disk; mitt kök luktar halvkasst, är fullt med disk och allmänt i vägen. Städar jag ur där kan jag sedan i lugn och ro sitta där ikväll med mina studier - nackdelen är att det kommer att ta mig kanske två timmar att få ordning på det. Då är klockan visserligen inte mer än halv sex, men om jag inte kan ta ett beslut NU har jag lite problemas.
Well, jag har faktiskt inga andra planer för idag, och imorgon är jag ju ledig, så wtf. Dags att försöka få lite ordning på köket, och sedan komma igång.

Känns väldigt bra att ha postat brevet till mommo. Det blev inte så jättelängt (typ ett A4 fram och bak) men jag fick med det essentiella och jag fyllde det med kärlek. Jag tror att hon tvivlar på att jag tycker om henne... Hon är gammal och ensam och omotiverad, och ibland känner jag faktiskt så själv. Alltså tror hon gärna att folk inte tycker om henne om man är dålig på att höra av sig, och det ger mig väldigt dåligt samvete.
Anyhoo, jag hoppas att hon blir glad av att få brev. Har ju köpt blåa kuvert för hennes skull!

Först och främst vill jag väldigt gärna slå in mammas julklapp, kom jag på, iochmed att jag hittade min tejprulle. Vilken dag som (förmodligen nästa vecka) kommer Ricards julklapp, och så får vi se när Fredriks dyker upp.
Jag älskar att slå in julklappar! Jag älskar att köpa julklappar också, men just det där med att slå in - hela hemlighetsmakeriet - det gör mig glad och och mysig till sinnes.

Har lite julmusik i min laptop nu, så jag får poppa julmusik och dödsdiska min dödsdisk i mitt dödskök. (dagens prefix: döds-)

Apropå jul: Ni som vill ha julkort - hör av er! Jag kommer att skicka ett hem, och ett till mommo, och det är vad jag har planerat. Vill ni vänner som läser här också ha så låt mig veta så fixar jag det i en handvändning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0