Sandy Claws is coming to town.

Jag längtar verkligen till julen! Jag är verkligen som ett barn på den fronten, fortfarande vid 22 års ålder. Men liksom... Jag älskar maten, jag älskar att hela min familj är samlad (Anna är fortfarande hos oss, om än inte i fysisk form), jag älskar att ge bort saker och jag älskar förväntningarna. Jag tycker om att få saker också, men det är inte viktigt. Jag tycker att det är viktigare att få ge.

Så. Planen inför kommande julmånad:
x Jag vill åka ut till IKEA en dag och köpa julpynt. Caroline, har du lust att hänga med? Jag tänkte IKEA i Malmö, om det finns någon buss som går dit.
x Jag skall storstäda min lägenhet, och pynta rejält. Tänkte nu i det snaraste dra upp min långa ljusslinga ur källarförrådet och sätta den på mitt balkongräcke. Nackdelen med ljusslingor är att de har en mer hypnotiserande effekt än Hypno Toad, och jag fastnar alltid vid att stirra på dem.
x Julbak! Jag vill göra lussekatter och pepparkakor och kanske våga mig på knäck. Ett fint pepparkakshus hade ju ägt så djävla hårt! Kanske baka lite godis också, får se hur jag ligger till ekonomiskt sedan.
x Göra upp planer på vad jag skall köpa till folk i julklapp. Straffklapparna till Eric och Leo har jag redan klara, fast jag måste ägna lite tid åt estetiken på omständigheterna för Leos julklapp. Behöver hitta något prettylicious till Amanda, och något kul åt de andra också. Ricard är i alla fal med på min plan på pappas julklapp, det är bra. Han hade kanske till och med kontakter, skall höra med honom senare... 
x KÖPA JULKLAPPAR, vilket äger. Jag älskar julshopping! I år blir det ju julshopping i Malmö, Lund och Helsingborg, till skillnad från trista Visby! Bra det, kanske kan man hitta ännu bättre saker åt folk här än där :)
x Slå in julklappar, julpyssla, skicka julkort.

Eep. Jag vill NU.
Seriöst, alltså. Jag lovar, jag kommer att tjata om detta ända tills nyår har drabbat mig; jag är verkligen barnsligt förtjust i julen! Mwahohoho!

Kommentarer
Postat av: caroline

JULPYNT!!! AAAAAAAAAGH!!!!! JULPYNT JAG VILL HA, GE MIG!!! IKEAA AAAAAAAAAAH!.

klart jag hänkar.

2006-11-14 @ 14:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0