Min dröm om Idol.

Jag somnade typ tio igårkväll. Det är ganska roande. Nu är jag visserligen ändå djävligt trött, men förhoppningsvis tjänar jag på de där extra timmarna.

Drömde helt SJUKT! Jag minns bara sista delen av drömmen, som gick ut på att vi firade nyår med Karlströms och Norrbys, mitt i sommaren. Vi åt godis och drack läsk, jag spelade datorspel med Zzuclen och blandade dilldipp i ett glas. Plötsligt fick vi se - jag vet inte om det var på TV eller irl - någon form av idolparodi gjord av Killinggänget och Lorrygänget. Juryn var en ormbunke istället för hon bruden, en stor djävla korg istället för den där tjocke med skägg och en smal djäkla korg istället för den smale gamle med skägg. Det var inspelat/uppspelat i bowlinghallen, och de som skulle vara idolerna var helt galna typ. De hade en snubbe som var i stort sett en fågelskrämma, fast med anda kläder. Det var alltså bara ett par tomma kläder de  hängt upp på något vis, han var den "tystlåtne, den de ofta glömde bort. Det var lätt att folk gick på honom."
Alla tre jurymedlemmarna var för övrigt ormar ett tag, fast bara genom att "dockspelarna" viftade med ormar framför blomman, korgen och den andra ormen. Fast sedan var det Sissela Kyle som spelade den kvinnliga och som pratade med oss/publiken.
Jag var dock mest intresserad av var John och Olof var hän, men jag roades ändå av Idolsatiren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0